Depend 2027 Raspberry

De senaste två dagarna har jag gått omkring med Depends holo-lack Raspberry på naglarna. Utan nail art, helt enkelt för att jag har varit för trött och för oinspirerad för att orka måla något mer på dem. :) Första bilden är tagen utomhus en molnig dag och resten i solsken.









Jag kan inte påstå att jag blir speciellt blown away av det här lacket. Inomhus ser det rentutav tråkigt ut. I strålande solsken blir det finare, men jag får fortfarande inte någon fantastisk wow-känsla av det. Jag antar att jag hade förväntat mig något i stil med holo-lacken från Nfu Oh och China Glaze, och det är nog inte det lättaste att leva upp till. Fast lite besviken är jag alltså.

Jag har dock upptäckt att ljusa holo-lack brukar ge mycket mer regnbågseffekter än mörka. Det visar sig på både Tristam och Saint George, som båda är fantastiskt vackra, men inte heller direkt skapar regnbågar.

Formulan på Raspberry är bra, det krävs dock två lager, egentligen tre (jag orkade inte lägga på ett tredje), för att det ska täcka helt. Lite blandade känslor har jag, men mest tycker jag nog att detta nagellack inte riktigt är värt 49kr. 39 kanske, men inte 49. :)

Kommentarer
Postat av: Antonija Ereiz

Vad fina naturliga naglar du har! :)

Svar: Tack! :D De är min stolthet ;)
Honmednaglarna

2012-06-30 @ 22:12:52
URL: http://nailsnstuff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0