A-England Tristam

Idag visar jag ett lack som har fått ganska mycket uppmärksamhet i bloggvärlden. Självklart visar jag det långt efter alla andra. Jag använder de lack jag har lust med, inte de som är nya eller superheta just nu. Kanske inte är någon som har tänkt på det, men jag har själv funderat över det. Att det liksom skulle hindra mig från att nå upp till den där bloggtoppen. Eller vad tror ni? Vad behöver jag förbättra med min blogg? Tycker inte ni också att det mest är tråkigt att läsa blogg efter blogg efter blogg som visar årets kollektioner? Har jag fel?

Men. Det här är alltså Tristam från A-England. Det här lacket hade jag en hel dag för sig innan jag målade mönster på. Främst för att det så klart var mörkt när jag målade, och jag bara visste att det här var ett lack som måste visas i solljus.









Visst är det vackert? Två lager har jag, formulan var inga problem. Måste tipsa om att det här lacket är jättebra att använda till water marbling. Det är täckande men ändå inte tjockt och segt, och lätt att droppa i vattnet. Och så blir effekten förstås otroligt häftig när man kombinerar det med ett cremelack. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0