Nfu Oh nr 66

Här kommer en swatch på ett alldeles underbart lack från Nfu Oh, nr 66, det första av det märket som jag prövar, inköpt från Nailmail.se










Det har märket ska ha stort plus för att de har så snygga flaskor ^^






Anyway, det här lacket är som ni ser alldeles underbart vackert. Jag älskar grönt. Och jag älskar holo-lack. Så kombinationen kan alltså inte bli bättre än ett grönt holo-lack.

Däremot hade jag lite problem med att lacka med det här lacket. Det var jättesvårt att få jämnt, bara klumpade sig, drog man mer än ett drag med penseln så blev det som små högar med lack, och hålorna var svåra att fylla igen. Nu vet inte jag om det här beror på något misstag från min sida, hade precis smörjt med myrra-olja, och har läst överallt att man alltid ska se till att naglarna är fria från olja innan man lackar, men jag har aldrig stött på problem med det här tidigare.. Och hade ju underlack på innan. Om någon har någon aning får ni gärna berätta. :)

Kommentarer
Postat av: Sleepy Elin

Åh, vad snyggt det här lacket blev på dina bilder - och åh vad snygga naglar du hade när de här bilderna togs! Helt PERFEKTA.

Svar: Haha tack! Aldrig tänkt på att naglarna var särdeles snygga då faktiskt.. Men de var långa och hade rätt schysst form faktiskt... Numera försöker jag hålla dem lite "kortare" för att det är lättare att hålla efter dem då. :)
Honmednaglarna

2013-03-08 @ 13:41:06
URL: http://sleepyelin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0