Xochitl Getting Tarty for the Party

Vilken konstig vecka det har varit. Jag har varit alldeles otroligt slö, knappt orkat laga mat och sånt om kvällarna. Jag undrar om det är den antågande hösten som gör mig alldeles trött och deppig. Egentligen är det rätt fint väder ute, och har varit flera dagar, men det är alldeles löjligt KALLT för att vara i slutet på augusti. Fattar ingenting. 
 
Idag är det Nail Art Sunday, och jag tänkte visa en nail art som är lite lik den jag visade förra veckan. Fast denna kom faktiskt först. :) 
 
 
 
 
 
 
Ni vet hur jag brukar tjata om att det är så himla svårt att komma på nail arts till hololack och andra spektakulära vackra lack? När jag satt med Cirque Xochitl på naglarna slog det mig att problemet är ju att få eventuella mönster att framstå på holo utan att det bara blir rörigt för ögonen. Så jag kom fram till att det borde funka att måla fält med creme-lack och göra mönstret där, så det gjorde jag helt enkelt. Den ljuslila jag använt är China Glaze Tart-y for the Party och strecken är målade med en nail art liner från Kiss
 
Jag tyckte det blev en rätt bra lösning faktiskt. Jag har fortfarande massvis med holo, men även nail art. Synd att kameran inte vill fånga holon så mycket på dessa bilderna bara. 

Kommentarer
Postat av: Lela

För att inte tala om allt regn som kommit under veckan, inte en dag utan att det regnar. Trist som attan är det...

Gillade detta, var ett smart drag med en så lugn och mild färg bredvid hololacket.

Svar: Tack! Nä, jävla väder! Denna veckan har jag varit mycket i Kalmar på nollning med nya klasskamraterna, och döm om min förvåning när det nästan var sommarvärme i måndags när jag kom upp! Kompenserades med plötsligt regn på kvällen dock så jag fick sitta med dyngsura skor på bussen hem :P
Honmednaglarna

2014-08-24 @ 19:46:58
URL: http://www.lelack.se
Postat av: My Nail Polish Online

Wow, jättesnyggt!

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-08-24 @ 21:34:08
URL: http://www.mynailpolishonline.com/
Postat av: Fröken Nilsson

Verkligen snyggt!!

Svar: Tackar! :D
Honmednaglarna

2014-08-25 @ 10:02:45
URL: http://frokennilssonskok.se
Postat av: Zara TracesOfPolish

Lika snyggt som förra veckan! Vet precis vad du menar med att det är svårt att nail-arta med hololack (för att inte tala om multikroma).

Svar: Tack! Multikroma har jag faktiskt inte så många, men jag kan bara tänka mig! :)
Honmednaglarna

2014-08-25 @ 16:25:52
URL: http://www.tracesofpolish.com
Postat av: Nageldraken

Jättesnyggt! Jag har också tyckt att det är svårt att göra nail art på hololack eftersom holot dränker dekoren. Det här var en smart lösning!

Och jag håller med, det är alldeles för kallt för att vara augusti! Jag börjar redan längta till nästa sommar, jag är inte redo för höst än!

Svar: Precis, det enda som brukar funka är gradients och sånt, men jag vill ofta ha mer nail art än "bara" gradient. :) Ah, den här sommarens väder har verkligen varit förvirrande.. Megavarmt i juli, och så bam, höst i augusti! Nä, jag hade velat ha sommar lite till. Men vem vet, det kommer kanske en sensommar en bit in i september! :)
Honmednaglarna

2014-08-25 @ 16:31:40
URL: http://nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0