Itsy Bitsy Flowers

Idag är det konstigt väder här. För en stund sen var det soligt och varmt, nu är det plötsligt fullt av mörka moln och blåsigt som attans (inte för att det är speciellt ofta det inte blåser i den här stan, men ändå). Jag var egentligen sugen på glass (åker ni nånsin till Karlskrona måste ni ta ett besök på legendariska Glassiären vid stortorget, där man får gigantiska glassar), men känns inte så lockande nu när det blåste upp så här!
 
I alla fall, jag lovade nail art i detta inlägg, och det ska ni få, en väldigt enkel men fin sådan. 
 
 
 
 
 
Massvis med små enkla blommor alltså. Jag har använt dotting tools för att göra blommorna och försökt sprida ut dem i lite grann runt nageln. Olika färger på blommorna gör att designen ändå ser snygg och nästan avancerad ut, fastän den så klart inte är det! Ibland känner jag att sånna här enkla nail arts verkligen är underskattade, sånt här borde man göra oftare! 
 
Det var längesen jag hade den här nu, så jag minns inte riktigt vad det var för färger jag använde.. Den ljuslila bakgrundsfärgen är i alla fall Love & Acceptance, och så vet jag att det gula i mitten är KIKO #279. Jag har för mig den turkosa också är KIKO, #389 för att vara exakt. Det är alla jag minns.. :) 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Sååå vackert! Underbar blommor du gjort. :-)

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-08-25 @ 12:44:54
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Tove

Det här tyckte jag var grymt snyggt. Färgerna tillsammans var superhärliga och jag gillar att varje nagel är lite annorlunda än de andra, men att de ändå hänger ihop! Snyggt att inte alla blommor är placerade på samma sätt liksom!

Svar: Tack! Jo, jag håller med, jag har annars varit ganska dålig på att variera en manikyr på varje nagel men ändå få det att hänga ihop, fast här tycker jag att jag lyckades bra ^^
Honmednaglarna

2013-08-25 @ 13:38:06
URL: http://nailme.blogg.se
Postat av: Sofie

Snyggt! Jag gillar också sådan nailart som inte alltid behöver vara så tekniskt svår. Detta blev riktigt sensommar-mysigt. :)

Svar: Det är oftast de som är de bästa! :)
Honmednaglarna

2013-08-25 @ 14:08:14
URL: http://drops-of-color.blogspot.com
Postat av: Nageldraken

Så fint det blev!

Svar: Tackar! :D
Honmednaglarna

2013-08-26 @ 23:50:36
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Sarah

Så himla fint och sött alltså!

2013-08-28 @ 13:18:35
URL: http://owlsandpolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0