Gekås-shopping

För lite sedan var jag alltså på Gekås, och nu har jag lyckats ta lite vettiga bilder på de fina lacken jag handlade där!
 
 
China Glaze:
Sunday Funday
Puple Panic
Tart-y for the Party
Pink-ie Promise
Mimosas Before Manis
Fifth Avenue
 
Kubiss #77
 
 
 
De hade faktiskt en hel massa China Glaze-lack där. Flera från det ordinarie sortimentet, t.ex. Ruby Pumps och Liquid Leather, stora delar av årets vårkollektion Avant Garden, samt några få från andra, äldre kollektioner, t.ex. Cha Cha Cha och Blue Sparrow. 50kr/st kostade de.
 
Nu önskar jag lite grann att jag hade stannat till lite längre och kollat mer på de riktigt billiga lacken, d.v.s. Kubiss och Claudia, men det var så mycket folk på den avdelningen när jag var där, och jag stod redan med 7 lack i händerna och letade efter mor med vår vagn, och sen kom jag aldrig tillbaka dit.. :/ Oh well. Nästa gång kanske.
 
Nu till en mycket konstig grej. Jag undrar om jag har fått en dålig kopia av Purple Panic. Jag har nämligen ett exemplar av den sedan tidigare, som inte alls ser likadan ut. Jag reagerade på det när jag sökte efter swatchbilder på den för något år sen, men sen tänkte jag att det kanske fanns en neon-variant och en icke-neon. Nu när jag köpt en som definitvt är mer lik den som jag sett på nätet kan jag ju ställa upp flaskorna bredvid varandra:
 
 
Någon som har någon aning? Finns det China Glaze-kopior (Har ju hört att det finns t.ex. falska OPI)? Etiketterna är inte heller lika varandra:
 
 
Det eventuellt falska är alltså det till vänster. Jag köpte det dock från en mycket betrodd källa, hos KN Nail Products i Stockholm, tillsammans med 22 andra China Glaze som med allra största säkerhet var äkta. Kan det vara så att de har gjort om den? Har du någon teori får du gärna dela med dig. :) 

Kommentarer
Postat av: Sara / Prettypolish

Tror inte den är fake! Hittade detta: http://allthingsnails.blogspot.se/2011/07/china-glaze-black-label-vs-white-label.html och det verkar som att skillnaden har att göra med att China Glaze ändrade sina ingredienser, ja du kan ju läsa sjäv ;)

Svar: Huh, där ser man, tänkte att det säkert var något sånt, med äldre versioner av lacken och sånt.. Konstigt ändå att det är så stor nyansskillnad :O
Honmednaglarna

2013-05-02 @ 20:15:09
URL: http://prettypolish.blogg.se
Postat av: Sussie

Haha, nej på Gekås måste man rafsa åt sig allt man kan medan man ser det, för man vet aldrig om man kan komma tillbaka dit igen :) Men det var verkligen inte dåligt att de hade så många China Glaze på Gekås!

Svar: Haha nä, du har helt rätt, nästa gång ska jag ta en kundkorg med mig till nagellacksavdelningen så jag slipper bli stressad av att försöka leta reda på vagnen! Ah, jag blev riktigt imponerad faktiskt, tänkte att det kanske bara skulle vara typ vårkollektionen de hade, men det såg nästan ut som att de hade tagit in dem permanent i sortimentet *hoppas*
Honmednaglarna

2013-05-02 @ 22:20:05
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Ullared

Hej!
Nu sätter vi snart igång med inspelnningarna av en ny säsong av Ullared för Kanal 5.
Vi letar nu efter de som älskar att shoppa på Gekås Ullared, och de som kanske inte är så förtjusta i det - men åker med ändå. Stämmer någon av beskrivningarna in på dig? Eller känner du någon som gör det? hör av dig till oss på [email protected]
Mvh Ullaredsredaktionen

2013-05-28 @ 16:50:39
Postat av: marie

jag tycker den vänstra verkar lustig, det står att det är 18,5 ml va? Det fanns massor av china glaze kopior när jag var på semester, så de existerar i alla fall. Men så lönge den är fin :) Älskar dina naglar btw.

Svar: Tack! Jo, det där har jag också funderat på, fast har ett par stycken andra som det också står andra milliliter-mängd på. Det är som sagt extra konstigt eftersom jag faktiskt köpte den hos en betrodd återförsäljare, inte typ på ebay eller tradera.. :/
Honmednaglarna

2013-08-05 @ 18:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0