China Glaze Ruby Pumps

Det här är ett lack (Ruby Pumps från China Glaze) som jag har suktat efter hur länge som helst, för det ser så fantastiskt ut i flaskan. När Kicks hade 20% på alla nagellack för ett tag sen (?) gick jag slutligen och köpte det.







Tyvärr får jag säga att det helt naturellt så här gör mig ganska besviken. Det är ju inte alls så skimrande fantastiskt vackert glittrande som det är i flaskan. Och det förvånar mig att jag blir besviken över att det inte glittrar eftersom jag aldrig har gillat glitterlack speciellt mycket. Men, tja, ibland förvånar man sig själv antar jag.

Jag har i alla fall två lager på bilderna, det blir bra täckning på det. Lättkontrollerat också, inga större problem med att hålla färgen där den ska vara. Det stör mig dock att det var mycket svårt att få bort överflödet runt nagelbanden. Det var ett envist pigmenterat lack vill jag lova. Ni ser säkert på bilderna nedan att jag fortfarande har en massa röda skuggor och rester kvar runt nagelbanden.





Vill dock påpeka att lacket faktiskt blev mycket finare och skimrade lite mer när jag hade fått på lite överlack i form av Seche Vite.

Kommentarer
Postat av: Martin

långa fina naglar , i like ! :)

2012-01-03 @ 19:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0