Lace, Baby!

Som sagt, tjejigt var det. Det räckte alltså inte bara med Polo Princess från Orly för att uppnå tjejighet, utan lite svart spetsmönster fick komplettera också.





Jag blev mest nöjd med ringfingernageln, det är där jag tycker att jag har fått det att likna riktig spets bäst. Det svarta är målat med en liten two way-penna från Rio. Mycket enklare än det ser ut också. Bara avgränsa den del av nageln du vill måla spets på med ett streck, eller två om det är mitt på nageln snarare än på tippen eller nederkanten. Mellan strecket/n målar man ett enkelt rutmönster med en smal pensel, så stort som man vill ha det. Personligen tycker jag det blir snyggast och liknar spets mest om det är tätt så att det bara blir små hål kvar till basfärgen. När rutmönstret är färdigt kantar man det med små halvmånar, eller halvcirklar, så att det blir en rundare och mjukare kant på spetsen.

Det här kanske skulle vara ett bra mönster att göra min första tutorial till? Jag har funderat jättelänge på att jag skulle vilja göra en tutorial, men inte kommit till skott och haft en massa annat i vägen.. Vad tycker ni? Är det en bra design att göra tutorial på, eller är den för enkel?

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad läckert!

2011-11-22 @ 19:38:04
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Lisa :3

Jättefina! :)

Jag har en liten fråga, vad använder du för att måla strecken, är det bara en Art Line pensel eller är det något annat? ^^

2011-11-23 @ 16:38:15
Postat av: Frida

Det är en så kallad two way-penna, visar mina här : http://honmednaglarna.blogg.se/2011/july/sure-promise-nail-art-pens.html#comment

Annars kan du googla på two way nail art, så får du nog fram ett par bra träffar:)

2011-11-23 @ 19:13:41
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0