Poison

Vad snabbt tiden går. Nu är det snart april, och vi börjar två nya delkurser på utbildningen denna veckan; ekologi och geovetenskap. Imorgon väntar vår första exkursion. Ser verkligen fram emot dessa två kurser! Nail arten jag tänkte visa idag är faktiskt lite inspirerad av kurserna vi läst hittills. Jag minns inte riktigt när jag målade den, men misstänker att det var när vi hade någon av kemikurserna. Jag läser ju till miljöanalytiker, vilket innebär att vi har en hel del naturvetenskapliga kurser. Nyss har vi avslutat en kurs i organismbiologi, och tidigare hade vi en väldigt intressant kurs i miljökemi. När man sitter och kollar på atomer, molekyler, celler o.s.v. kan man inspireras till sånna här snygga designer! 
 
 
 
 
 
 
 
Basfärgen här är Laquerlicious Go Fly A Kite, men jag får väl erkänna att lacket inte syns så väl bakom designen tyvärr. Tycker inte det gör så mycket dock. :) Det här nätliknande mönstret är helt random, jag har inget speciellt antal kanter eller så, utan har med en vit nail art pen från Barry M ritat ett helt osymmetriskt mönster. Jag misstänker dock att det var i samband med att vi läste om organiska miljögifter som denna dök upp i huvudet. Efter att jag målat mönstret i vitt fyllde jag i vissa delar av nätet med Pink Voltage från China Glaze och ett blått lack. Det kan vara Robyn från Zoya.. I alla fall, jag tycker detta är jäkligt snyggt, och det var faktiskt ganska lätt att göra också. Jag var inte så hemskt noga när jag fyllde i färgerna, och det behöver man nog inte vara heller. :) 
 
ENGLISH:
Time is flying by, it's almost april and we're starting two new courses at the university this week. Today's design is strongly influenced by some of the previous courses we've had. I'm studying to become an environmental analyst, which means that we're taking quite a few science courses. I'm not sure exactly when I made this nail design, but I suspect it was when we studied environmental toxins. It feels sort of toxic, this design. 
 
The base colour is Go Fly A Kite from Laquerlicious, then I've made very random net-like pattern with a white nail art pen from Barry M. I've then filled parts of the net with Pink Voltage from China Glaze, and a blue polish, possiby Robyn from Zoya. It's not hard to make, and I actually think it's awesome, even if it is inspired by toxins! 

Kommentarer
Postat av: Lackert

Galet snyggt! Långa fina naglar med

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2015-05-17 @ 13:45:30
URL: http://lackert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0