Laquerlicious Go Fly A Kite

Igår var jag borta precis hela dagen, så idag planerar jag att göra i princip ingenting. Det är en regnig, blåsig dag utanför dessutom, så det passar ganska bra faktiskt. Måla naglarna och sen krypa upp i soffan med en bok känns som en bra plan för dagen! 
 
Nu tänkte jag visa en swatch för Go Fly A Kite från indie-märket Laquerlicious (numera Polish M), ett lack jag köpte från Edgy Polish i höstas. 
 
 
 
 
 
Detta är tre lager (plus topplack) av Go Fly A Kite. Detta lack var väldigt lättkontrollerat, bra pensel och så. Jag upptäckte tyvärr långt efter att jag fått lacket och det hamnade i mina förråd att korken hade en stor spricka i sig (jag fattar verkligen inte hur jag kunde missa det när jag fick det), men snälla Katarina på Edgy Polish skickade mig helt enkelt en ny kork. Tummen upp för det! Jag vill minnas att det egentligen var en kork från Mentality förresten, så har ni något lack som är slut där ni bara älskar penseln t.ex. så kan ni ju alltid pröva och se om den passar på något annat lack med en dålig borste. ;) 
 
Men åter till lacket. Den har en lila crelly-bas med glitter i olika härliga färger och storlekar, blå och lila, rosa är väl de man lättast urskiljer. Mycket snyggt och bra lack helt enkelt, jag gillar det! 
 
ENGLISH:
I was gone for work and theatre all day yesterday, so today I'm planning on doing pretty much nothing. We have terrible rainy, windy weather outside too, so I'm thinking that painting my nails and then spending the rest of the day in the couch with a book sounds like a good plan! 
 
Anyway, now I thought I'd show you a nice purple polish from indie brand Laquerlicious (who quite recently changed name to Polish M). This is three coats + top coat of Go Fly A Kite. The polish was really easy to control, with a nice, steady brush. It's got a crelly formula with glitter in different sizes and colours, like blue, purple and pink. A really lovely polish!

Kommentarer
Postat av: Julia

snyggt lack :)

2015-04-07 @ 21:38:03
URL: http://jjuliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0