Lilac Wander

Idag tänkte jag bjuda på nail arten jag målade till Wanderlust från China Glaze. Faktiskt så har jag fortfarande den på naglarna, så det blir till och med som en nail of the day!
 
 
 
 
 
 
Detta är egentligen också en sån där väldigt simpel nail art, men jag tycker den blev riktigt snygg faktiskt! :) Jag har använt nail art liners i lila och svart för att göra ett antal streck längs med kanterna på naglar, och sen fäst rhinestones i svart och lila som en linje mitt på nageln. På ringfingret bestämde jag mig för att göra någon sorts accent nail och målade något krusidulligt mönster med svart nail art pen från Barry M, men jag vet inte om jag tycker den gör varken till eller från.. :) I alla fall så blev jag jättenöjd, behåller nog denna ett tag. 
 
Det är rätt sällan jag använder rhinestones på naglarna faktiskt, fastän jag har MASSOR av dem. Men jag ska nog börja med det oftare, de ger lite mer dimension till en design! Man hade ju kunnat göra exakt samma med prickar istället t.ex. men detta ser lite "glammigare" ut. :) 
 
ENGLISH: 
For once I'm showing you a design that I'm actually wearing on my nails right now! I made this with China Glaze Wanderlust as base colour, and nail art liners in black and purple. It was really quite random, just something I threw together, but I was really pleased with this one, I like it! It's simple, and quite easy to make, the biggest challenge is placing the rhinestones in a straight line, and right in the middle (I didn't pull that off as well on the other hand). The lines looks best a bit messy! I chose to do an accent nail on my ring finger, but I'm not sure if I really think it adds anything.. Anyway, that one is made with my black nail art pen from Barry M

Kommentarer
Postat av: Julia

coola, har också det där wanderlust lacket :)

Svar: Tack! Ja, det är riktigt fint, vårigt och härligt. :)
Honmednaglarna

2015-03-27 @ 11:06:51
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Gelic' nail art

Jättesnygg nail art och fina färger. Gillar verkligen rhinestonesen också, blir liksom ännu finare! :D

Svar: Tack! Ja, rhinestones gör verkligen en hel del, måste som sagt använda dem oftare! :D
Honmednaglarna

2015-03-27 @ 13:47:35
URL: http://gelicnailart.blogspot.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0