China Glaze Wanderlust

Jag bestämde mig för att pröva ytterligare ett lack ur China Glazes vårkollektion Road Trip efter I Brake for Colour. Här kommer ljusa Wanderlust! Vi behöver definitivt ett sånt här ljust och fint lack idag, för vi har det tråkigaste grå vädret man kan tänka sig - som sagt, vad hände med våren? 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är två lager med topplack på. Det var lättlackat, om än något rinnigt, man får se till att inte ha för mycket lack på penseln för då tenderar det att rinna ner längs kanterna på naglarna. Färgen är ljust ljust lila eller rosa, lite beroende på vilket ljus man ser det i. Det har ett fint rosa skimmer i sig, som inte syns mer än om man tittar nära, men det ger färgen djup och lyster. Jag upplevde att det torkade ganska långsamt: första lagret man lackar brukar alltid torka supersnabbt för mig, så jag var inte så hemskt försiktig med vad jag gjorde mellan första och andra lagret, och då lyckades jag kladda till ett par naglar lite. Det döljdes med andra lagret, men körde ändå på snabbtorkande överlack (jag brukar använda Essie Good to Go nu förresten om någon undrar!) för att undvika eventuella missöden när jag var färdig. 
 
ENGLISH:
Spring seems to have changed its mind here in southern Sweden now, we're having the dullest greyest weather imaginable today, so I'm trying to lighten the mood on the blog with this lovely light pink/lilac shade from China Glaze's spring collection Road Trip. This is two coats plus top coat of Wanderlust. The formula on this one was good, if a tiny bit runny. It was easy to control, but make sure you don't have too much polish on the brush or it might run down on the sides of the nail - at least if you have very arched nails like me. The polish has a very fine pink shimmer in it. It doesn't show on the nail unless you look really closely, but it does add a certain depth to the shade. I did have the impression that it dries a bit slow, I managed to bump into something between the first and second coat and got marks, which usually never happens to me since the first coat almost always dries really fast. So I took the safe way and added Essie Good to Go fast drying top coat when I was done. Either way, I like it, the colour feels clean and fresh! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0