Bee Sight

Nu har jag snart en liten paus i skolan, nästa vecka förhoppningsvis om jag hinner få gjort min sista uppgift i den här kursen under helgen. Jag håller tummarna!
 
Jag lyckades schemalägga ett antal inlägg förra helgen, så idag blir det ett "live"-inlägg med lite nail art baserat på rosa Rose Hip från Barry M. Här kommer en smått abstrakt, roslik nail art. 
 
 
 
 
 
När jag ser den här designen nu tänker jag mest på rosor och blommor i allmänhet, men det var egentligen inte det jag hade i åtanke när jag gjorde den, utan det var bara en bild som dök upp i huvudet en gång, och som jag då snabbt ritade ner för att inte glömma. Det kändes som en klockren nagelkonstdesign, och jag blev också riktigt nöjd. Rose Hip ser man väl inte så hemskt mycket längre, eftersom jag i princip täckt hela nageln med andra färger, men den var en bra bas, och skymtar fram i den näst innersta "ringen" av färger. När jag gjorde denna började jag faktiskt med att måla de svarta strecken först, och fyllde sedan i med olika färger, men när jag gjorde högerhanden prövade jag med att först måla färgfälten i ganska jämna ringar med utgångspunkt från mitten på nageln, och sen måla de svarta konturerna utifrån det. Det gick helt klart mycket snabbare och gav mer eller mindre samma resultat, så jag skulle säga att vilket som går bra. :) 
 
Jag har lite svårt att minnas vilka färger jag använde nu, men jag vet att OPI My Vampire Is Buff är den allra längst in, följt av Rose Hip. Sen tror jag minsann att OPI Sparrow Me the Drama var med där, tillsammans med China Glaze Pink Voltage och mörka Purr-fect Plum ytterst. 
 
ENGLISH:
Today I'm showing you a nail art design that's currently reminding me most of a rose or other kind of flower, but when I made it it was simply from an image that had popped up in my head late one evening and I scribbled down on a paper to remember it. When I painted this I started with the black contours on top of Rose Hip, and then filled in the other pink colours. On the right hand (my dominant hand and thereby the most tricky one doing nail art on) I did it the other way around and started painting the circular colour fields first and then did the contours around them, and it was a lot quicker and the result turned out pretty similar, so that's OK too. I'm having trouble remembering the colours I used now, but I know that OPI My Vampire Is Buff is the creme one right in the middle. The comes Rose Hip, probably OPI Sparrow Me the Drama, along with neon Pink Voltage from China Glaze and dark Purr-fect Plum, also from China Glaze. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0