Easter Design

PSST! Ni missar väl inte min blogsale
 
Nu är ju påsken visserligen i princip över, men jag tänkte ändå visa årets påskmanikyr idag. Förra veckan var ganska hektisk med skola och alldeles för tidiga morgnar så jag har försökt ta det lugnt och umgås med familjen. Idag sov jag ända till 11, så jag får väl se mig som utvilad nu i alla fall! Årets påsknaglar är en blandning av tidigare års påskdesigner, med lite nya inslag. Här kommer de.
 
 
 
 
 
Tidigare års designer hittar ni här, här och här om ni är nyfikna. :) Årets design började med en blågrå basfärg med Boho Blues från China Glazes vårkollektion Road Trip. Jag svampade även på Pinking Out the Window från samma kollektion för att få till någon sorts solnedgång. I solnedgången ser ni en påskkärring på sin kvast på väg till Blåkulla! Den är målad för hand med svart nail art pen från Barry M (seriöst, har ni inte redan en måste ni skaffa!). Sedan målade jag påskägg gömda i gräset, och en påskhare som kikar fram ur ett ägg också. På andra handen gjorde jag också en kyckling som kikar upp ur ett ägg, men tog ingen bild på den. :) Äggen och haren är först målade med vit nail art pen (från Barry M) som sedan fyllts i med olika färger i härliga påskäggsmönster. Använde ett helt gäng lack till det: Orly Spark, Zoya Shelby, Essie Find Me An Oasis och nail art liners från H&M; Orange, Purple och Turquoise. Allt målat på frihand förstås. Allra sist la jag till gräset, som är målade med nail art liners från Kiss, Soft Green och Green, samt min gamla gröna two way från Rio
 
Jag gillar denna påskdesignen, den är rolig och man blir glad av att titta på den. Påsk är en härlig högtid för naglarna! :D
 
ENGLISH:
Although easter is pretty much over now I still want to show you guys this year's easter manicure with easter bunnies, eggs and our Swedish "påskkärring" - the best translation for this I can find is "easter old woman" on google translate, but that doesn't really cover it. A påskkärring is basically a witch, that flies to "Blåkulla" on Maundy Thursday (Holy Thursday, I'm not sure which is more common to use?), on her broomstick. It's an old Swedish legend I guess, and has resulted in that children dress up as påskkärring's and walk around the neighbourhood begging for candy, pretty much the same as going trick or treating, except there are no tricks. Quite often the children have made easter cards they're giving out to the neighbours. And these witches are usually nicer, they don't look mean but rather quite nice and friendly. Anyway, that's why there's a witch on a broomstick on my easter nails!
 
I started by doing a background gradient with Boho Blues and Pinking Out the Window from China Glaze's Road Trip collection. I then painted the påskkärring by hand with black nail art pen from Barry M. Then I made the contours of eggs and a bunny with my white nail art pen (also from Barry M), and filled them in with colours, a whole bunch of them: Orly Spark, Zoya Shelby, Essie Find Me An Oasis, nail art liners from H&M; Orange, Purple, Turquoise. I finished by adding grass with nail art liners from Kiss; Green and Soft Green + a green two way pen from Rio. Everything's hand painted. 
 
I really like this design, it's fun and cute. Easter is a really good holiday for doing nails! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0