China Glaze You Drive Me Coconuts

Nu verkar sommarvärmen verkligen ha kommit ordentligt. Hade klänning på jobbet idag, men tyget var lite för tjockt så höll på att svettas ihjäl både när jag gick dit och hem. Efter jobbet gick jag och sambon en runda till stranden, kastade frisbee, solade lite och när vi blev för varma gick vi iväg och käkade glass (italiensk sådan; egentligen har vi i stan världens bästa glassbar Glassiären där man får extrema mängder glass för ganska lite pengar jämfört med vanliga glassbarer - så mycket att man egentligen inte orkar äta upp allt, men de har bara gräddglass där och min sambo fixar inte att äta så mycket glass på en gång; vi infödda brukar inte ha några problem med det ;) ). 
 
Idag tänkte jag i alla fall visa lacket jag använde till gårdagens neonmanikyr, China Glaze You Drive Me Coconuts, från förra årets sommarkollektion Sunsational. 
 
 
 
 
 
 
You Drive Me Coconuts har en formula som drar åt jellyhållet. Detta är tre lager, men hade jag burit det på egen hand hade jag kanske tagit fyra, man får viss VNL, men inget som stör nämnvärt egentligen. Det torkar halvmatt och blir aningens strimmigt, viss risk för kala fläckar finns om man grejar runt för mycket. Trots detta tycker jag inte att det var speciellt svårlackat, man lär sig snabbt hur man ska hantera det. Färgen är ju fantastisk också, en neonrosa som egentligen inte är 100 % neon men tillräckligt intensiv för att jag ska vilja kalla den det. :) Färgen stämmer rätt bra överens med fotona. Det påminner mig lite om Purple Panic, fast är definitvt ingen dupe. 
 
Det här med kokosnötter fattar jag dock inte. Rosa kokosnötter...? 

Kommentarer
Postat av: Shortylegsbeauty

Ja namnet var ju rätt speciellt men jättevackert lack :)
xx

Svar: Japp, ibland blir jag inte klok på hur de tänkt när de döpt vissa nagellack, men fint var det i alla fall! :)
Honmednaglarna

2014-07-08 @ 13:00:49
URL: http://shortylegsbeauty.blogspot.com
Postat av: Lela

Ha ha ha, infödingar:) aldrig sett det på det viset men det ligger nåt i det. Min Karl är inte inföding och han klarar inte heller av Glassiären;)

Svar: Haha nämen du ser! Min tycker rent av att det är äckligt med så mycket glass, han mår lite illa bara av att tänka på det.. Vi brukar gå på Gelato istället, där får man också mycket men lite mer lagom mycket ;)
Honmednaglarna

2014-07-09 @ 00:16:19
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0