Neon Colour Blocking

Denna veckan har jag börjat på mitt nya sommarjobb, stigit upp tidigt varenda morgon (senast halv sju, oftast halv sex) och varit rätt trött när jag kommit hem. Det nya sommarjobbet är dock inte speciellt jobbigt; det är som receptionist/växeltelefonist på ett stort företag här i stan, men eftersom det är semestertider nu är det extremt lite att göra, så jag fördriver tiden med att sitta och läsa, surfa, måla naglarna, osv. Dagens naglar till Nail Art Sunday hos Lelack målade jag mellan varven medan jag satt och besvarade samtal och tog emot besökare. 
 
 
 
 
 
Temat på nail art sunday denna veckan är neon, men jag ser nu att det rosa lacket jag använt som baslack, You Drive Me Coconuts från China Glaze, inte ser så neonigt ut längre, trots att jag absolut skulle säga att det är neon när jag har enbart det på naglarna. Ni får se swatch så småningom också. :) Det gröna lacket är definitivt neon i alla fall, I'm With the Lifeguard, också från China Glaze. Den var lite knepig att få riktigt neonig, ni ser att det lyser igenom på vissa ställen. Den behöver något i stil med tre lager för att bli heltäckande. Snabbtorkat dock, så det gör inget. Den fina turkosa är KIKO #389. Jag har målat de olika färgblocken lite random på frihand med nagellackspenseln (mycket imponerad över mig själv, att jag fick det så jämnt), och sedan lagt vita prickar mellan fälten med Zoya Purity och ett dotting tool. 
 
Jag gillar denna manikyren, tycker färgerna passar riktigt bra ihop och den är enkel att åstadkomma. Blev riktigt snyggt faktiskt! Haft den i huvudet ett tag men inte kommit till skott innan. :) 

Kommentarer
Postat av: Emelie/Nails and all that jazz

Jättesnygg manikyr och glada, fina färger!

Svar: Tack!
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 13:05:58
URL: http://nailsandallthatjazz.blogspot.se/
Postat av: Lottsky

Wow, så snyggt!

Svar: Tackar! ^^
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 13:08:09
URL: http://lottskypottsky.blogg.se
Postat av: Anki

Jättesnyggt!!!

Svar: Tack!
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 15:00:02
URL: http://annkicki.blogspot.com
Postat av: Sannas Naglar

Jag älskar att jobba med folk, så jag tycker ditt jobb verkar kul! Och perfekt när man kan måla naglarna på jobbet också ;) Jättefin manikyr, påminner om dragkedjor!

Svar: Tack! Jo, jag gillar också att jobba med människor, och reception/växel är kanonkul när det händer mycket, men här är som sagt extremt lite att göra nu, så i längden blir det lite tråkigt om man inte har någonting att sysselsätta sig med. Då får man passa på. ;)
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 18:42:05
URL: http://www.sannasnaglar.blogspot.se
Postat av: Annefia

Verkligen super, supersnyggt!!!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 19:03:52
URL: http://blogg.fialand.com/
Postat av: Emma P

Åh wow, jäkligt snyggt!

Svar: Tack!! :)
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 22:57:47
URL: http://sminkan.com
Postat av: Lela

Sitta och lacka naglarna på jobbet är inte illa;) Det var en väldigt snygg manikyr du gjorde där, mellan besökare och telefonsamtal.

Svar: Haha nej, ibland har man tur. ;) Det värsta är att jag känner mig som stereotypen av en blåst receptionist när jag sitter här och pillar med naglarna.. Men praktiskt är det, även om det är tråkigt att det inte är mer att göra. Egentligen tycker jag det är roligare med lite tempo, men i år blev det så här. :)
Honmednaglarna

2014-07-06 @ 23:38:32
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Zara TracesOfPolish

Säger som Lela, måla på jobbet är inte illa ;) Blir det inte lite panikvarning när väl någon gäst/kund behöver din hjälp? Imponerande manikyr du fått ihop också, gillar den starkt. Påminner lite om svajande sjögräs tycker jag.

Svar: Nä, det är schysst! Haha nä, inte så farligt faktiskt. Tittar upp mellan varje nagel så hinner oftast se om det är någon på g. ;) Får sätta nagellacket åt sidan när det kommer/ringer någon bara. Tack!
Honmednaglarna

2014-07-07 @ 08:54:40
URL: http://www.tracesofpolish.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0