Cerise and Blue POP

Idag sitter jag på Konsthallen igen, och passar på att joina NailArt Sunday hos LeLack och visar upp nail arten som jag gjorde till Norwegian Sky när jag bar den i somras.
 
 
 
 
 
Detta är en väldigt enkel nail art, även om den ser ut att vara svår och jobbig bara för att det är så smala linjer i ganska exakta former. Men ni som får se mina närbilder ser ju att det är ganska kladdigt och inte speciellt exakt alls, så ni förstår säkert vad jag menar med att den är enkel. Jag tycker inte det kladdiga och ojämna gör något alls, så räds inte för att göra den här sortens nail art. Så småningom kanske man kommer kunna måla så perfekt att det ser datagjort ut, men just nu är jag nöjd så här i alla fall.
 
Jag är väldigt nöjd med färgkombon här, jag tycker den mintiga blå passar perfekt med cerisefärgade Purple Panic från China Glaze. De poppar väldigt snyggt tillsammans! Jag minns faktiskt att jag hade en period när jag var liten då jag målade cerise och blått tillsammans i mina målarböcker hela tiden. Randigt cerise och blått, prickigt cerise och blått, rutigt cerise och blått. Det har visst stannat kvar med mig. :)
 
 
Förresten kan jag ju meddela den som är intresserad om att det inte funkade så värst bra med den där guldpennan igår. Den var som sagt skitbra att måla med, men smetade ju också ut sig när jag försökte måla överlack på, och utan överlack skavdes designen successivt bort och när jag vaknade i morse hade jag endast några guldiga rester kvar på naglarna. Får nog investera i ett par riktigt nail art-pennor.

Kommentarer
Postat av: Lela

Påminner om en färgglad drömfångare:)

Svar: Åh, det var en trevlig tolkning, tack! :)
Honmednaglarna

2014-01-12 @ 19:22:11
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Helena

Fina färger ihop och fin manikyr.

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-01-12 @ 21:52:13
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0