H&M Norwegian Sky

Idag sitter jag och jobbar i Konsthallen, och passar på att diskret måla naglarna litegrann när det inte är så mycket folk här inne. Vilket det inte är speciellt långa stunder faktiskt, snarare väldigt korta. Jag sprang faktiskt förbi den lokala bokhandeln innan jag kom hit och köpte en smal silver- och guldpenna. Ni vet de där som man skakar fram färgen till spetsen: någon av er målade säkert naglarna med sånna i skolan när ni var små? Jag gjorde det själv aldrig men flera av mina klasskompisar gjorde det vid några tillfällen. I alla fall kom jag på att de måste funka skitbra att ha och måla detaljer med, så det har jag gjort nu! Har inte lagt på något överlack än, men vi får se hur det går sen när jag gjort det; just nu ser det väldigt glansigt och fint ut och de var enkla att måla/rita med.
 
Edit: Funkar ej att lägga överlack på, så vill man pröva måla nail art med de där guld/silverpennorna får man klara sig utan överlack. :)
 
I alla fall har jag gamla swatcher på g idag också; tror även dessa är från sommaren någon gång.
 
 
Detta är väldigt fina mintigt blåa Norwegian Sky från H&M. Jag tror att detta är två lager och kan inte minnas något speciellt med formulan, varken bra eller dåligt. Har för mig den var ganska tunn, men täckte ändå bra. :)

Kommentarer
Postat av: Lela

Vad har det varit o konsthallen idag? Satt och fikade inne på Waynes och reagerade inte på att det skulle vara något speciellt? *nyfiken*

De pennorna har ju samma funktion/princip som de nail art pennor som finns att köpa. Synd att det inte fungerade med topplack på bara.

Svar: Det var inget speciellt alls, men har fått en timanställning där så ska sitta i receptionen vissa dagar. :) Och eftersom det inte är mycket mer än att bara sitta och säga "Hej" och "Välkomna" till alla som vill gå in och titta på lite konst så är det fritt fram att måla naglarna, läsa en bok, blogga eller något liknande under tiden. :) Min plan är att ägna de timmarna åt att plugga matte eftersom jag precis börjat plugga matte c på komvux. :)
Ja, det var därför jag tänkte att de borde funka till det, men som sagt smetades det bara ut med topplacket. Och tyvärr höll det inte utan speciellt länge, i morse när jag vaknade hade allt skavts bort, så.. Får nog skaffa mig ett par riktiga sånna pennor med nagellack dock, de är så enkla när det är små grejer man ska göra. :)
Honmednaglarna

2014-01-11 @ 21:24:12
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0