Penguins!

Idag blir det en söt liten jul/vinterdesign jag tänkte klämma in på nail art sunday hos LeLack! Temat denna veckan är önskelista, och nu kanske jag inte precis önskar mig en pingvin i julklapp (kanske en liten gosepingvin!), men tolkningen kan ju vara lite alternativ. För mig kommer miljön alltid vara högt på önskelistan, bevarandet av alla häftiga djur, såsom pingviner, och att stoppa klimatförändringarna förstås! Det gör riktigt ont i hjärtat på mig när jag tänker på hur många djur som far illa av det som redan börjat ske i klimatväg, och med förlusten av massor med habitat; regnskogar, glaciärer, skogsbränder o.s.v. Så det finns med på min önskelista!
 
Personligen har jag i år försökt tänka till under julklappsinköpen, och försökt köpa miljövänliga grejer, eller saker som jag vet att de önskat sig. :) 
 
 
 
 
 
 
 
Vad säger ni om de här ursöta pingvinerna? Den här designen har jag snott från bloggen Lacquertude. Har haft dessa sparade ända sen förra julen då jag aldrig kom till skott att göra dem, men nu så äntligen. :) Är jättenöjd, även om det inte blev lika skarpa linjer på mina som på orginalet. 
 
Jag har använt Essie Find Me An Oasis som ljusblå bakgrundsfärg, sen har jag målat pingvinerna med de nya fiffiga nail art-pennorna från Barry M, och lagt till grönt med Zoya Logan och rött med A-England Perceval
 
English:
Today is Sunday which means Nail Art Sunday at the Swedish blog LeLack. Today's theme is "wish list", and I've chosen a very unusual interpretation of it; I don't really want anything specific for christmas, and since I had already painted these adorable penguins (which I by the way totally stole from Lacquertude) I wanted to show them off and am squeezing them into the theme on the basis that I wish for a healthy environment! I am quite a nerd on that area, always buying organic food (even make up, shampoo etc), and making an effort to try and be as environmental friendly as I can in my daily life - I would say my worst sin is nail polish, showering too hot and commuting back and forth to school 90 km from here a couple of times a week: by public transportation though, not by car! I'm actually even studying to become an environmental analyst. :) Well, enough about that. 
 
I've been saving this design ever since last christmas when I didn't get time to do it, and here it is. I'm really pleased, they look so cute! They make me happy! As base color I've used a very light blue shade by Essie, Find Me An Oasis. The penguins themselves are painted with my nail art pens from Barry M, and the hats are painted with Zoya Logan and A-England Perceval

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka söta små pingviner och en mycket bra tolkning.

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2014-12-21 @ 11:06:27
URL: http://www.lackycorner.com
Postat av: Gelic' nail art

Bra symbol, jag tycker det är bra att gemene man/kvinna tänker till angående julklappar. Det är ju nu vi konsumerar som mest..så sjukt mycket julklappar som bara är skräp(tänker både innehåll och papper, snören etc). Och kul att se dig i blogosfären, (jag har själv varit lite av och till på senaste så jag känner mig lite efter och off) men har saknat dina manis. <3

Svar: Åh vad härligt att höra! :) Man kommer ju in i sånna perioder ibland när man inte alls hänger med, jag har nog något i stil med 200 olästa inlägg på bloglovin nu så har en del att ta igen! ^^ Ja, det är väldigt lätt hänt att man bara köper något för sakens skull, och det är ju helt klart onödigt! Man känner sig rätt nöjd när det känns som att man för en gångs skull lyckats köpa ganska bra julklappar. :)
Honmednaglarna

2014-12-21 @ 23:14:44
URL: http://gelicnailart.blogspot.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0