Bring'em Together

Den här helgen är min man iväg i Halmstad hos sina föräldrar eftersom han och hans mamma fyllde år i veckan (de fyller samma dag). Jag passar därför på att göra sånt jag inte "får" göra när han är hemma: som att titta på Gilmore Girls i massor, sola, äta skräp.. Hm, alltså, jag får ju göra det där när han är hemma också, haha, men han tycker det är tråkigt att sola, och så klart är det onödigt att äta skräp, och jag får inte titta på Gilmore Girls med ljudet på i samma rum för han tycker de pratar så jobbigt i den serien. :) Alltså passar jag på nu. 
 
Fast det är konstigt hur mycket man saknar varandra när man är ifrån varandra ett par dagar så här. Tur att han kommer hem imorgon. :) 
 
Nu till dagens naglar. Eller... Förra helgens naglar egentligen. De hängde bara med en dag, sen tog jag bort dem eftersom jag inte blev så nöjd. Men här kommer de i alla fall.
 
 
Så här på närbild ser de inte så värst hemska ut, men i verkligheten kändes de inte alls bra. För mycket på något vis, och samtidigt alldeles för lite. Svårt att förklara. Det här var i alla fall ett försök till en nail art med de två lacken jag fick av mina brorsbarn i födelsedagspresent. Jag kände direkt att det var den här sortens manikyr jag ville försöka göra med dem, men, det gick ju inte så där kanonbra. Jag började med en bas av blåa Depend #041, och svampade sedan på vit akrylfärg på tipparna att ha som bas. Eftersom jag visste att Depend #328 inte skulle vara det minsta lilla täckande, tog jag ett annat gulgrönt nagellack, China Glaze Sun-Kissed och svampade ovanpå det vita, sen la jag #328 på det. Det syns fortfarande knappt, så vad man egentligen ska ha det till vet jag nog inte riktigt. Ska pröva det på egen hand någon gång också tror jag. Eller inte på egen hand förresten, men med vitt eller beige som underkläder. Jag gillar hur lacket ser ut i flaskan, så det skulle vara riktigt roligt att kunna få fram det på naglarna någon gång. 
 
Sista touchen var att försöka göra något snirkligt mönster i silver. Jag är tyvärr inte speciellt bra på de där snirkliga mönstrena. Önskar verkligen att jag var bättre på det, för när det blir bra blir det fantastiskt. Jag kan dock tala om att H&M:s Metallic Grey som jag använde för snirkelmönstret är kanonbra att måla nail art med. Lätthanterligt och täckande. Det är ett mini-lack som jag köpte i en förpackning med fyra lack. Vill minnas att det var på rea och kostade 10 kr. 
 
Okej, det blev mycket text där. Jag är vanligtvis ganska sparsam med texten. Nåväl. Hoppas ni alla har en trevlig helg och får chansen att njuta av sol och värme. :) 

Kommentarer
Postat av: Annefia

Helt okej med text om du frågar mig. Jag gillar att läsa lite vad personen bakom lacket tycker och tänker med och inte bara se fina bilder.

Jag tycker faktiskt att den här manikyren blev riktigt snygg! Men swirls är SVÅRT! Tror det är nått jag skulle behöva öva på (alltså inte bara i lacksammanhang utan rent allmänt)

Svar: Jo, swirls är riktigt svårt. Det brukar gå bäst när man försöker kopiera något som någon annan har gjort. Är nog så man får lära sig, så att man sätter det i ryggmärgen på något vis. :)
Honmednaglarna

2013-05-15 @ 17:56:58
URL: http://blogg.fialand.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0