Santa's Little Helper

Till jul hade jag bestämt mig för att klä mina naglar i tomtekläder. Så här blev resultatet på det. :) 
 
 
 
 
 
På bilderna tycker jag faktiskt det ser väldigt snyggt ut! I verkligheten skavdes det vita på tippen av väldigt fort så det såg lite halvtaskigt ut, men jag tycker idén var väldigt bra. Såg senare att det var ganska många som hade gjort just det här motivet på sina naglar nu till jul, men jag är nöjd ändå då jag faktiskt för en gångs skull kom på det själv utan att googla och sånt för inspiration. 
 
Basfärgen är OPI Die Another Day som jag swatchade i förra inlägget. Den vita kragen är målad med nail art linern White från Kiss, svart bälte och knappar med Depends 1062 och guldigt spänne med Depends 1061
 
Väldigt enkelt och snyggt, eller vad tycker ni? 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Sååå otroligt fint och verklighetstroget på nåt vis. Jag säger det igen, du är så otroligt duktig.

Svar: Åh tack så jättemycket, det gör en så otroligt glad (och peppad) att få höra sånt :) :)
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 18:13:12
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: VildaNaglar

Underbart söta!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 18:25:03
URL: http://vildanaglar.blogspot.se/
Postat av: Sussie

Det var jättefint målade tomtekläder! Och visst är det retligt när man har en jättebra idé och sen ser att någon annan har gjort samma sak innan man har hunnit publicera sina bilder! :)

Svar: Tack! Haha ah, det känns så himla förargeligt.. "nu kommer alla tro att jag bara härmas" Vilken lågstadieattityd man har ibland ^^
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 19:26:33
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Lela

Väldigt väldigt snyggt!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 19:48:51
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Anonym

Hejj!! Skitfina naglar!! Fattar inte att du kan.
Kan du inte göra några videos på när du gör dem?
Jag har börjat att inspererats av dig och vill gärna
bli bättre på att göra manikyr eller va det nu heter.
Är inte så bra men har blivit bättre:)
Ha en bra dag ;)

Svar: Hela nyckeln till att bli bättre är bara till att öva :D Men så roligt att höra att du blir inspirerad av mig, det känns fantastiskt kul. ^^ Jag gör tutorials (videos) ibland, men det hänger ganska mycket på att jag ska ha tid att göra dem när det är ljust ute, annars blir det inga bra filmer med min gamla kamera. Tyvärr är det inte alltid jag har tid eller energi till det, så det blir mest när jag känner att det är en design där det verkligen behövs en tutorial till den. Mycket av det jag gör kan man redan hitta skitbra tutorials av på youtube. Men fortsätta måla och öva! :)
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 21:28:42
Postat av: Gelic' nail art

Verkligen jättefint. Tycker ändå att det var kul att se din tolkning på denna, har sett liknande men inte exakt denna tidigare. Gillade den röda färgen, den var liksom så passande till det oskimriga i resten. Angående de snabbt avskavande naglarna så kan ibland jag lägga extra lager med topplack just vid tippen för att det inte ska nötas för fort.

Svar: Skönt att höra, jag brukar själv lätt bli lite anti när många gör samma sak (även om det är snyggt).. :) Ah, det är nog bud på att göra det nästa gång, jag brukar ändå alltid lägga överlack en gång längs med kanten och det brukar räcka, men det skavdes bort riktigt snabbt den här gången faktiskt. :(
Honmednaglarna

2013-01-06 @ 22:12:56
URL: http://gelicnailart.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0