Contradictory

Det är alltid lika knepigt att försöka måla nail art på nagellack som ser fantastiska ut i sig själva. Hur gör man något fantastiskt ännu mer fantastiskt? Någon kommer säkert säga emot mig nu, men jag har faktiskt ganska dålig fantasi. Det gör att när jag stöter på ett fantastiskt lack, som Nfu Ohs nr 64, så brukar jag köra på en ganska "safe" nail art och det brukar resultera i att det blir en ganska tråkig manikyr, åtminstone enligt mig. Till det vackra rosa holografiska lacket målade jag en variant av french med svart tipp och enkla blommor. Här kommer den, med blixtbilder först:
 
 
 
 
Och så utomhus med, ja nu igen, snö!
 
 
 
Har fått en rejäl spricka i tumnageln igen, för första gången på väldigt länge, vilket jag stör mig något otroligt på. Har lagat den nu, fast det ser fortfarande förfärligt ut och jag stör mig fortfarande på det.
 
Anyway, som sagt, french. Målat på frihand 20 minuter innan vi skulle ta emot barnen på kören i måndags. På nära håll ser det rätt slarvigt och hafsigt ut (jag tror att jag målat tippen lite för långt ut också, men grejen är att det är typ sådär min VNL ser ut utan nagellack), men på lite avstånd blev det bra. Fortfarande tråååkigt dock. Hoppas jag lyckas åstadkomma något mer intressant nästa gång. :) 

Kommentarer
Postat av: Shortylegsbeauty

Så snyggt :)
Älskar holografiska lack.. tyvärr är de två jag äger helt otroligt hopplösa att lacka naglarna med :/
Förstår vad du menar med irritation över sprickor i naglarna... det är så in i norden irriterande :/ Har en jag nu också :(
Underbar manikyr i vilket fall som helst :)
Kram
xx

Svar: Holosjuka? Jag har väl ett tiotal holo-lack men jag har faktiskt inte prövat alla än! Har nån lite lustig inställning om att de är för fina för att användas.. xD Ja, och man får alltid de där sprickorna när man för en gångs skull lyckats få naglarna lite långa och fina! Och så går man där och känner sig nöjd och så bara... Nä.
Tack!
Honmednaglarna

2013-01-17 @ 01:28:45
URL: http://shortylegsbeauty.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Åhh gud så snyggt!!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-01-17 @ 11:26:27
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: PSFLove

Kan du inte visa/berätta hur man lagar sina naglar om någon får en spricka. När någon av mina får en spricka måste jag klippa av hela nageln. =(

Svar: Det finns ett smart litet lagningskit man kan köpa från Depend. http://depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=595 Enligt deras instruktioner ska man lägga silkesfiber över hela nageln, men jag brukar bara lägga det över själva sprickan, då jag tycker att det håller bättre då. :)
Honmednaglarna

2013-01-17 @ 20:32:28
URL: http://www.youtube.com/PSFLove
Postat av: Lela

Gillade denna skarpt!

Svar: Tack! Den hade nog blivit ännu finare om vi hade kunnat få lite mer sol, ska nog pröva en variant av den igen till sommaren eller våren :)
Honmednaglarna

2013-01-17 @ 22:18:34
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0