Nfu Oh #64

I helgen när jag var i Lund passade jag på att lacka om med ett fantastiskt holo-lack som jag inte har prövat innan. Har haft det sedan förra sommaren, men inte kommit mig för med att använda det! Det är nr 64 från Nfu Oh (NfuOh? Vet inte om det ska vara mellanrum eller ej).
 
Vi börjar med några bilder i lampljus (solljus ska vi nog inte räkna med nu).
 
 
 
 
 
Och så utomhus utan solljus:
 
 
 
Som ni ser är det inte så värst imponerande utan direkt ljus på, men i solljus blir det helt fantastiskt! Googla för fler och bättre bilder. Jag har använt tre lager, men egentligen är det här lacket väldigt täckande. Problemet är att det lider av så kallad "holosjuka", som gör att lacket liksom klumpar ihop sig på något lustigt sätt när man målar. Här ser ni resultatet av det: 
 
 
Trots tre lager är det alltså näst intill genomskinligt på vissa ställen. Detta är ett förhållandevis vanligt fenomen hos holo-lack, men det finns förstås de som inte alls lider av detta problem. Jag kan tänka mig att det beror på att holo-lack innehåller ett slags pulver som heter "spectraflair". Nyckeln till att slippa det är att pensla så få drag som möjligt, och alltså ha gott om lack på penseln från början. 
 
Som ni säkert redan vet eller har kommit på själva är holo-lack något att plocka fram om somrarna eller en ovanligt solig vinterdag, för det är då de gör sig som bäst!

Kommentarer
Postat av: Nageldraken

Prova att använda en Aqua Base under hololacken. Det gör under mot holosjuka! Jag gillar Nfu Ohs hololack, även om jag inte har just det här p g a min allergi mot rosa. Men de är riktigt pampiga i solsken!

Svar: Har hört talas om Aqua Base, men är för snål för att köpa en.. För det mesta blir det ju ändå alltid nail art ovanpå lacken, så då kan man täcka över eventuella holosjukefläckar. ;) Tyvärr använder jag mina holosar alldeles för sällan!
Honmednaglarna

2013-01-15 @ 23:42:25
URL: http://www.nageldraken.se
Postat av: Cactus

Det finns några olika versioner av lacken i den kollektione, vissa är mer holografiska än andra. Så kanske är det lacket med och inte bara bristen på sol :/ Men jag tycker du fick snygga bilder av det under lampan

Svar: Aha, där lärde jag mig något nytt! Hoppas inte mitt är en dålig version då :( Fast det är ju vackert ändå så det spelar kanske inte så stor roll :)
Honmednaglarna

2013-01-16 @ 09:38:41
URL: http://cactusnailpolish.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0