China Glaze Smoke and Ashes

Igår hade jag en riktigt kass dag på jobbet, så där så att jag fortfarande känner att jag helst bara hade legat kvar i sängen och tittat på serier hela dagen. Tur att jag är ledig ett par dar nu och kan slappna av lite. Det ser dessutom ut som att kommande dagar mest har bra saker att bjuda på, så ska försöka fokusera lite på det. :) 
 
Nu kommer i alla fall ännu ett swatch-inlägg (har inte varit så värst inspirerad på nail art de senaste veckorna, men jag har lite på lager som kommer snart), den här gången på Smoke and Ashes från China Glazes Hunger Games-kollektion. Andra lack jag har visat från den kollektionen är Stone Cold och Agro, och fler kommer. :) 
 
 
 
 
 
Precis som Agro är det här en one-coater, ett lager alltså. Jag blir alltid lite blown away av lack som täcker så bra. Trots det gillar jag inte alls det här lacket så mycket som jag trodde jag skulle göra. :(
 
När man ser det i flaskan ser det helt fantastiskt ut, svart med smaragdgrönt skimmer/glitter. Men på naglarna framträder inte glittret alls så mycket som jag hade önskat, åtminstone inte på långt håll - och det är väl bara vi riktiga nagelnördar som bryr oss så mycket att vi sticker upp händerna framför ögonen och inspekterar. Det blir inte alls så där skimrande mystiskt som jag hade hoppats på. Det blir faktiskt lite platt, nästan smutsigt svart på något vis. Det är väldigt synd och jag känner mig väldigt besviken på det faktiskt. Kanske kommer det mer till sin rätt på sommarens allra soligaste dagar? Kanske hade två lager gett det mer djup?
 
Har ni Smoke and Ashes, och vad tycker ni i så fall om det?

Kommentarer
Postat av: FruVesa

Om du testar med ett lager till får du gärna visa om det blev någon skillnad. Jag tyckte det var fint på bilderna men om det bli annorlunda på håll känns det ju lite tråkigt..

Svar: Ah, jag gillade det också på bilderna, men har upplevt med ganska många mörka glitterlack att de blir lite platta på avstånd.. :/
Honmednaglarna

2013-04-04 @ 11:44:05
URL: http://fruvesa.se
Postat av: Fröken Nilsson

Snyyyggt!!

2013-04-04 @ 13:30:20
URL: http://frokennilssonsfarger.blogspot.com
Postat av: Sussie

Hehe, ja det är ju bara vi skadade nördar som inspekterar lack på det sättet :) Men det var ett jättesnyggt lack, även om det inte var vad du hade förväntat dig! Jobbigt med såna arbetsdagar... men jag tror att alla har såna då och då :S

Svar: Som tur är. ^^ Ah, visst har vi alla det.. Tur att vi har trevliga nagellack att komma hem till då ;)
Honmednaglarna

2013-04-04 @ 22:45:39
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Elin/Nailmanic

Jag gillar ju Smoke & Ashes men kan hålla med om att det ser finare ut i flaskan än på nageln men så är det väl ofta med skimmer och glassflecks lack :)

Svar: Aha, det kanske är glassflecks i det.. (försöker fortfarande lära mig alla finisher) Funderar fortfarande på om fler lager kan göra det snyggare, att det ser snyggare ut i flaskan skulle ju rimligtvis kunna bero på att det är ett tjockare "lager" man ser? :)
Honmednaglarna

2013-04-05 @ 08:47:02
URL: http://nailmanic.se
Postat av: Sleepy Elin

Gah! Jag har sagt det förut och jag tänker säga det igen - dina naglars form är ju helt fantastisk! Jag tittar alltid först på lacket men sen alltid på dina naglar. Perfekt rundade, perfekt längd, perfekt kant... Alltså ÅH! *lite kär*

Svar: Haha tack, det är väldigt trevligt att få sådana fina komplimanger! :D Jag ska erkänna att jag själv är ganska nöjd med dem. ;)
Honmednaglarna

2013-04-05 @ 10:16:38
URL: http://sleepyelin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0