China Glaze Agro

Idag är det visst första advent! Och vilken julkänsla man vaknade med! Strax efter 8 vaknade jag av att det bankade på dörren. Det var min bror som ville ha nyckeln till garaget eftersom han behövde sätta på vinterdäcken på sin bil, eftersom det, hör och häpna, hade snöat! Jag blir fortfarande så där barnsligt glad och lycklig när första snön kommer. Numera vill jag väl kanske inte kasta mig ut i den och göra snögubbar och åka pulka, men att stå i fönstret och titta på den, och kanske gå ut och känna lite på den, och ibland t.o.m göra en snölykta, det kan jag fortfarande få för mig.
 
Nog om snön. Igår lackade jag om med ett vackert grönt lack från China Glaze, nämligen Agro från Hunger Games-kollektionen som släpptes någon gång i vintras. Här kommer bilderna!
 
 
 
 
 
 
 
Det här lacket överraskade mig väldigt positivt. Jag gillade det redan innan, men jag gillar det ännu mer nu. Det täcker med ett enda lager (jag älskar verkligen nagellack som täcker på ett lager!) och blir kanonsnyggt. Man får se upp lite med att det blir penseldrag i lacket, men det är faktiskt ingenting som jag stör mig speciellt mycket på ändå, så det gör mig verkligen ingenting. Snabb torktid och bra formula för övrigt också. Kanonbra lack som jag faktiskt tycker passar perfekt nu på hösten och vintern. Det är lagom dämpat, men ändå lite iögonfallande. :)
 
Jag tog de här bilderna igår, och notera att det i bakgrunden är grönt på marken och ligger lite döda löv på gräsmattan. Idag ser det ut så här:
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åhh vad vacker grön färg. Den åkte upp på min önskelista som nu kommit in på tredje sidan...hahaa...undrar om jag måste rensa...Visst är det mysigt med snön..Det ger en så skön julstämning.

Svar: Jag vet, visst är den fin! :) Haha ojdå, jag försöker faktiskt att inte kolla för många bloggar och bara skriva upp sånna lack som jag faktiskt absolut MÅSTE ha, så min nagellacksönskelista är nog bara på en sida. Med mellanrum mellan varje märke ;)
Ja, jag är en riktig sucker för snö. Det ska dock erkännas att de två år jag bodde i Växjö och vi hade typ 30 cm snö oavbrutet från december till mars blev jag lite trött på det.. När jag var liten kom det aldrig så mycket snö och låg aldrig så länge, så var inte riktigt van vid det.
Honmednaglarna

2012-12-02 @ 13:55:42
URL: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
Postat av: Emma / Nail Lacquer Love

Jag älskar det här lacket, det är så vackert.

Svar: Jag håller med, mycket glad över att jag köpte det!!
Honmednaglarna

2012-12-02 @ 14:02:06
URL: http://naillacquerlove.blogspot.com
Postat av: Amanda

Di har verkligen jätte fina naglar! Jag har letat runt lite på din blogg hur du sköter dina naglar, men jag har inte hittat nått sånt. Har du nått sånt inlägg eller lust att göra?=)

2012-12-02 @ 17:41:31
URL: http://amandavef.blogg.se/
Postat av: Amanda

Di har verkligen jätte fina naglar! Jag har letat runt lite på din blogg hur du sköter dina naglar, men jag har inte hittat nått sånt. Har du nått sånt inlägg eller lust att göra?=)

(komentera med fel lbogg.)

Svar: Tack! Jag har nog faktiskt inget sånt inlägg, har tänkt skriva ett ganska länge då jag har fått frågan förut, men har helt enkelt inte blivit av. Så nu är det nog dags. ;)
Honmednaglarna

2012-12-02 @ 17:42:18
URL: http://www.amaandrew.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag gillar verkligen det här lacket! Ser riktigt läckert ut på dina långa naglar.

Svar: Tack! ^^ Jag gillade det också riktigt mycket, känns som att det passar på både långa och korta naglar med :)
Honmednaglarna

2012-12-02 @ 21:58:16
URL: http://drops-of-color.blogspot.com
Postat av: Lela

Agro är ett riktigt läckert lack:)

Svar: Håller med :)
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 19:33:42
URL: http://www.lelack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0