Isadora 608 Taffeta Creamy Pink

Godkväll allihopa!
 
Idag har jag varit riktigt duktig och fått en hel del gjort faktiskt. Skickat iväg jobbansökningar, tvättat, städat mitt rum, och dammsugit supernoggrant för att ta död på alla spindlar som verkar trivas så bra i mitt rum (jag trivs inte med att ha dem här). Igår var jag på kräftskiva hos min moster, och hade faktiskt riktigt roligt. Vi körde ett par riktigt roliga lekar som jag måste komma ihåg till nästa middagsbjudning!
 
Innan kräftisen kände jag att det var dags att lacka om, eftersom jag började bli lite trött på mina one stroke-blommor. Valet föll på Isadoras Taffeta Creamy Pink.
 
 
 
 
 
Det är ett hudfärgat lack, någonstans mitt emellan aprikos och rosa. I gula ljus är det mer likt Orlys Polo Princess, men i kallare ljus ser det ut precis som på bilderna, kanske något mer aprikostonat. Jag gillar det bäst i kalla ljus, rosa nagellack har jag redan.
 
När det gäller formulan kunde den absolut varit bättre. De första två lagren är strimmiga, ett tredje jämnar ut. På högra handen hade jag nog konstigt nog behövt ett fjärde, måste ha målat ojämnt. Den är lite skir, och ganska tunn.
 
Kan inte påstå att jag älskar det här nagellacket, men inte att jag hatar det heller. Fast å andra sidan, när har jag någonsin hatat ett lack? Det är nog dock lite för mesigt för mig, jag gillar starka färger! Tror att det hade kunnat passa sig bättre till ett par solbrända händer, men den här sommaren har ju som bekant inte gett oss så mycket sol (och då hamnade ändå Karlskrona på tredje plats i solligan!), eller i alla fall inte mig. :P

Kommentarer
Postat av: Martin

du har så snygga naglar.. gillar formen på dina naglar :)!!

Svar: Tack! :)
Honmednaglarna

2012-09-03 @ 19:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0