Winter Sky

Först hade jag faktiskt tänkt att jag bara skulle göra renar eller tomtar eller något sånt på naglarna igår när jag målade dem, och sedan behålla dem till på lördag. Men jag var så sugen på att göra den där snygga visningsdesignen på naglarna och få gå runt och stoltsera lite med den. Den blev lite modifierad dock, som ni ser.







Den här basfärgen, nr 92 från Viva la Diva, både älskar jag och hatar. Den har ju en himla snyggt frostig, skimrande färg, men den är SÅ skir. Jag har på tre lager (hade varit värdelöst att försöka fota en swatch igår i mörkret, så jag lät bli) och det är tre tjocka lager. För en gångs skull kände jag mig tvungen att lägga lite Seche Vite på innan jag målade mönster, eftersom jag var säker på att de där tjocka lagren inte skulle torka på flera timmar. Men Seche löste det. Får dock säga att efter ett andra lager Seche Vite, efter detaljmålningen, skrynklade lacket liksom ihop sig lite medan det var blött. Tog en god stund innan det värsta hade slätat ut sig. Är fortfarande lite skrynkligt faktiskt. Fast jag tror jag gillar det där skrynklet lite, om jag ska vara ärlig. Ger lite cool struktur i det hela, som en tapet.

Har som vanligt använt mina two way-pennor från Rio för att måla detaljerna. I orginalversionen hade jag guldglitter på bladen och snöflingorna också, men hade inget guldglitter med mig hem så fick bli utan. Jag tycker denna ser frostigare ut också, vilket passar bra för nu börjar det bli lite kallt här också faktiskt. Ingen suck om faktisk snö till julafton dock.

Nu får vi se om jag orkar och hinner måla om mig imorgon eller på julafton. De här färgerna passar inte alls till min juloutfit: är alldeles för kalla färger. Jag har på mig mjukt vitt och rött på julafton, så borde ha varmare färger à la guld och sånt...

Kommentarer
Postat av: Hanna

oj, vad långa naglar! :)

2011-12-22 @ 16:33:21
URL: http://happyfacesnails.blogg.se/
Postat av: Bondmoran

Superfint!!!



Ang ditt svar om Matte lacket:

Det var isadoras lack... Kanske de är lite svåra då. Ska testa med något annat och se om det blir någon skillnad. Tack för tipset.

2011-12-22 @ 16:38:38
URL: http://www.bondmoran.nu
Postat av: Hanna

Hehe, plötsligt fick jag en känsla av att jag har super korta naglar! :P

Men du har nog jätte fina naglar! :) Tycker att det är en passlig längd också!

2011-12-22 @ 21:29:19
URL: http://happyfacesnails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0