China Glaze DJ Blue My Mind

BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE - BLOGSALE
 
Jag råkar ha ännu ett blått lack att visa denna veckan, det andra blå från sommarkollektionen Electric Nights från China Glaze. Detta är DJ Blue My Mind, som får vara med på veckans blå måndag!
 
 
 
 
 
Detta är två lager plus topplack. Precis som med de andra lacken ur samma kollektion får man passa upp med att det blir mycket lack på penseln. Annars är detta lack väldigt täckande med en bra självutjämnande effekt. Färgen är supersnygg och faktiskt ganska speciell. Den är väldigt intensiv och jag kommer ihåg att jag tänkte att den drog lite mot teal, samtidigt som den helt klart är BLÅ! Misstänker att den är ganska lik Zoya Robyn, som jag nyligen gjorde mig av med eftersom jag tyckte jag hade ett par dupes, men denna är nog ännu mer intensiv i färgen. Fantastisk är den i alla fall!
 
ENGLISH:
This Blue Monday I've got yet another blue polish from the Electric Nights collection to show you. This is two coats plus top coat of DJ Blue My Mind from China Glaze. As with the other polishes from this collection you need to watch out for a lot af polish on the brush, but other than that this polish is great. It has a nice self levelling consistency and good coverage. The colour is awesome, a nice intense blue with a slight hint of teal. I think it's quite similar to Zoya Robyn, but since I recently got rid of mine I can't do a proper comparison. I'd say this is a bit more intense though. Anyway, it's absolutely gorgeous and I love it!

Kommentarer
Postat av: Lottsky

Verkligen härlig blå nyans. Gillar! =)

Svar: Absolut! :)
Honmednaglarna

2015-05-25 @ 20:48:26
URL: http://lottskypottsky.blogg.se
Postat av: Anki

Love it...måste köpa lite ur den serien mycket snart.

Svar: Ah, den kollektionen är verkligen full av fina färger! :)
Honmednaglarna

2015-05-26 @ 08:36:41
URL: http://annkicki.blogspot.com
Postat av: Blowfish

Fantastisk färg! Jag vill shoppa massor med China Glaze nu!
Tack för att du var med på blå måndag :)

Svar: Tack själv! Yes, denna är verkligen snygg! Jag gillar CG som märke riktigt mycket, de är bra på att ta fram sånna här ganska unika färger. :)
Honmednaglarna

2015-05-26 @ 19:38:04
URL: http://www.makeupbyblowfish.blogspot.com
Postat av: Louisa

Amazing colour and shine. How do you get this shiny finish

Svar: I suspect the shiny finish is the work of my fast-drying top coat Digital Flash from Nail Pattern Boldness! Never underestimate the power of a good top coat! :)
Honmednaglarna

2015-06-02 @ 16:32:19
Postat av: Anonym

Amazing

2015-06-02 @ 16:39:06
Postat av: Shortylegsbeauty

Oj oj så snyggt lack :)
Blir riktigt glad av detta lack.. påminner om en solig dag med klarblå himmel och blått hav :D
xx

Svar: Ja, det är supervackert och riktigt somrigt! :)
Honmednaglarna

2015-06-09 @ 13:48:48
URL: http://shortylegsbeauty.blogspot.com
Postat av: ingegerd karlsson

härlig färg , blir ett jag vill ha lack!!!=D

Svar: Håller med! :)
Honmednaglarna

2015-06-30 @ 22:03:49
URL: http://mymixednailpolish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0