One Stroke Pansies

Nu har vi haft ett antal dagar här nere i söder med riktigt varmt, härligt vårväder, så jag vågar mig nog på att säga att våren officiellt är här vilket betyder att vi behöver lite härliga vårnaglar nu! För mig personligen finns det få saker som ger mig så mycket vårkänslor som när årets första blommor dyker upp, här brukar de första man ser vara snödroppar, vintergäck och krokusar! En annan blomma som jag starkt förknippar med våren är pensé. Det brukar vara en av de första blommorna min mor planterar i sina krukor på altanen, så jag bestämde mig för att ge mig på att göra en pensé-inspirerad one stroke-design för att fira in vårvärmen och blommornas ankomst!
 
 
 
 
 
 
 
 
Den gula akrylfärgen jag använde var otroligt tunn så fick göra blommorna i 3-4 lager, och då lyser den lila bakgrundsfärgen, V.I.P. Pass från Pipe Dream Polish, ändå igenom fortfarande. Annars är jag faktiskt väldigt nöjd. De gula blommorna står ut och lyser mer i verkligheten än vad min kamera har lyckats fånga, och det blev verkligen en vårig, härlig design. :) 
 
ENGLISH:
Spring has definitely arrived in southern Sweden now, which of course I'm celebrating with a spring-y flower design: one stroke flowers inspired by pansies. My yellow acrylic paint was very sheer so I had to do the flowers in several layers, but the end result turned out really great. The yellow colour actually stands out a lot more than the pictures are showing. The purple base colour is from indie brand Pipe Dream Polish, called V.I.P. Pass, and the flower design is all made with acrylic paints. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0