Frozen at Dusk

När jag lackade med Heron "behövde" jag göra en design som skulle hålla länge eftersom jag och min sambo skulle följa med mina svärföräldrar och sambons systrar till Amsterdam över helgen. Själv hatar jag verkligen när man är iväg och ett nagellack börjar chippa och man inte har någon möjlighet att måla om, så jag gjorde denna designen med avsikt att den skulle hålla hela helgen och lite till. Jag hade heller ännu inte kunnat övertala mig sjäv att ta bort Anna och Elsa, så de fick sitta kvar i en remade Frost-design. 
 
 
 
 
Här har vi alltså Heron som bakgrundsfärg, och för att designen riktigt skulle hålla öste jag på med löst glitter i vitt och olika blå nyanser (inget håller så bra som glitter-lack och glitterbombade manikyrer). Sen målade jag bara dit lite stjärnor, prickar och sånt i svart och vitt för att det skulle hända något mer. I princip är det samma sak som den ursprungliga Frost-designen, men med grå bakgrund, så det blev lite mer åskmolnsaktig himmel över det. Men jag gillade den faktiskt, glitter är snyggt. ;) Det höll hela helgen (alla naglar utom Anna) och var ett helvete att få bort sen, så klart. :) 
 
ENGLISH:
This design is a sort of remade version of the Frozen-design I made. I needed something that would last a whole weekend without chipping since I was going to Amsterdam with my boyfriend and his family, and I still hadn't been able to talk myself into getting rid off Anna and Elsa. So with Heron as my base colour and a lot of loose glitter (nothing stays on better than glitter!) in white and different shades of blue I made new darker version of the winter-y Frozen design. I liked the first one better, but this one gives me a sence of dark thunder skies so I like this one too. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0