Depend #391

Idag tänkte jag visa en härlig vårig swatch, på Depend #391. Har för mig att jag köpte detta på julrean för sisådär en tia, det är typ enda gången jag köper Depend-lack faktiskt. Ofta blir mina Depend-lack stående ganska länge utan att jag använder dem; jag har en teori att det är för att de är så små och jag liksom inte "ser" färgen lika bra, eller lika mycket eller hur man ska säga. Det är rätt sällan jag blir sugen på nya Depend-kollektioner för de fångar inte min blick i butiken lika lätt som t.ex. ett OPI som är större om mer iögonfallande.. 
 
Här kommer i alla fall swatchen. 
 
 
 
 
 
Detta är två lager med topplack på. Den var lite tjock i konsistensen men ändå ganska lättlackad. Tror bestämt att detta är utan clean-up runt nagelbanden. Jag gillar denna varma korallrosa tonen, den är väldigt smickrande och snygg utan att bli för tråkig (som jag ju har svårt för). 
 
ENGLISH:
Time for another swatch of a lovely spring colour, #391 from Swedish brand Depend. I bought this on sale last christmas: these bottles contain 5 ml and normally cost 25 SEK (about 2.3 euros), but you can often find them on sale around christmas and summer for about 1 euro. I actually think they're quite expensive per milliliter, but they have nice quality and colours overall. This one is no exception. This is two coats plus top coat and application was easy even though the consistency was a liiittle bit thick. I really like this sort of warm coral pink tone, it's flattering and looks great without being too ordinary or boring (which is usually a big problem for me when I wear one-colour-manis without nail art).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0