Amsterdam Nail Polish Haul

Förrförra helgen var jag och min sambo med hans familj på en långweekend i Amsterdam. Jag tror bestämt jag slog nytt rekord i antal köpta nagellack på kortast tid; jag kom hem med inte mindre än 34 nya nagellack! Det var i allra högsta grad oplanerat och det är näääästan lite så att jag skäms (fast nej, egentligen inte). Det är i alla fall vad som riskerar att hända oss alla när man hittar butik efter butik med billiga, roliga nagellack. 
 
 
Jag kollade i förväg upp vad man skulle hålla utkik efter, vilket framförallt verkade vara Catrice, Essence, Hema och Flormar. Jag köpte "några" av varje märke, och även två lack från GOSH. GOSH-lacken var inte superbilliga, har för mig de kostade 8 euro styck egentligen, men hade något specialerbjudande med 2 för 12, men de övriga kostade mellan 1-3 euro/stycket och då är det lätt att man blir lite bananas.. 
 
Jag är väldigt sugen på att testa speciellt Hema-lacken och Catrice; Hema påminde mig väldigt mycket om KIKO och jag tror att de lacken kan hålla riktigt bra kvalitet, precis som Catrice som jag tidigare har sett på ett antal utländska bloggar. Föga förvånande för de flesta som följt min blogg ett tag köpte jag mest creme-lack, men hittade också några neoner och holosar som såg fina ut. :) 
 
Så vitt jag vet går ingen av dessa märkena att köpa i svenska butiker, men jag har tidigare sett Essence i många andra europeiska storstäder. 
 
Två av butikerna jag var i låg på Kalverstraat, en av de stora shoppinggatorna i centrala Amsterdam. Där hittar man Hema Beauty på Kalverstraat 208, och Flormar på Kalverstraat 138. Övriga lack köpte jag i ett mindre snabbköp som hette Kruidvat, de finns utspridda lite var stans och ser faktiskt rätt sjabbiga ut utifrån, påminde en del om Netto, men hade alltså ett schysst sortiment av smink och nagellack, från märken vi hittar hemma också (som Maybelline och L'oréal) men andra med, som Catrice, Essence, GOSH, Rimmel m.fl. Det finns en KIKO-butik i närheten av Amsterdam/en stadsdel till Amsterdam, som heter Amstelveen, men jag hade aldrig tid att ta mig dit. Verkar ganska lätt dock med t.ex. spårvagn. :) 
 
ENGLISH:
I was recently on a long weekend visit to Amsterdam with my boyfriend and his family. I came home with no less than 34 new nail polishes! That's a new record for me, without a doubt. On Kalverstraat in central Amsterdam I found two stores, Hema Beauty (Kalverstraat 208) and Flormar (Kalverstraat 138), which both had very cheap nail polish (around 2-3 euros/bottle) in fun colours, so I bought a lot there. And then we found a small supermarket called Kruidvat who had lots of different brands, for example Catrice, Essence, GOSH etc. which are brands I've never seen in Sweden, so I bought a whole bunch there too. And all of a sudden I had 34 new nail polishes... I was actually surprised when I counted because I normally "only" buy around 10 bottles when I go abroad on vacation, and my last trip abroad to China, I only bought 1 (ONE!) nail polish. Anyway, the trip was fun and it's always fun with new nail polish! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0