Depend #412

Idag blir det en ny swatch, på ett alldeles ljuvligt nagellack från svenska Depend.
 
 
 
 
 
Detta är två lager plus topplack av #412. Det är ett mycket lättlackat lack i en snygg blålila nyans. Jag skulle inte kalla den blurple, för jag har bestämt för mig att engelska "purple" syftar på mer mörklila nyanser; den kanske snarare är en "blilac" i så fall. :) Snygg är den i alla fall, älskar detta lacket! Är svag för sånna här "mittimellan" färger som är precis mittimellan två grundfärger. En annan favorit är ju grålila lack också, det har jag ett par stycken! :) 
 
ENGLISH:
Today I've got another swatch for you, of a lovely blueish dark lilac shade from Swedish brand Depend. This is two coats of #412, plus top coat. The formula is great, no problems at all. I love these kind of shades that are just in between two colours. I guess it's not quite correct to call this a blurple, because I think purple is a lot darker, right (in Swedish purple and lilac has the same name)? So I guess this is a "blilac"or possibly a "bluilac". ;) Anyway, I love it, it's so gorgeous!

Kommentarer
Postat av: Anki

Härlig nyans.

Svar: Håller med! :)
Honmednaglarna

2015-04-15 @ 08:38:16
URL: http://annkicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0