Neon Hibiscus

Ja, vad säger man. Det blev en sån där lång ofrivillig bloggpaus igen. Får väl helt enkelt erkänna att det här med att börja plugga igen har tagit en hel del tid. Framför allt pendlingsdelen av det, försvinner mycket tid där. Som tur är körs mitt program även på distans så om jag känner att jag har för mycket att göra vissa dagar kan jag följa mina föreläsningar via datorn! Så jävla smidigt! :) 
 
Men som sagt. Mycket har det varit, och tiden har gått så fort! Trivs väldigt bra dock, inte ens de dagar jag är riktigt trött känner jag några tendenser till att somna på en föreläsning: jag tycker helt enkelt det är så jädra intressant! Jag vet förresten inte ens om jag nämnt för er på bloggen vad det är jag läser? Kanske bäst att göra det nu då. :) Miljöanalytiker är det jag ska bli nu! En totalomvändning från min tidigare utbildning inom språkvetenskap och spanska för några år sedan. Det är rätt många som frågar vad en miljöanalytiker gör; själv tycker jag arbetsområdet hörs ganska väl på namnet, men samtidigt är det en bred utbildning och man kan jobba med massor av olika varianter inom miljöområdet, men t.ex. så kan man jobba som miljösamordnare eller miljöstrateg på något privat företag - när jag tänker efter så behöver väl offentlig sektor också miljösamordnare - och så kan man ju så klart jobba som miljöinspektör på t.ex. kommun och länsstyrelse. Kort sagt handlar det om att se till att alla sköter sig och inte sölar ner vår vackra natur allt för mycket! 
 
Egentligen är väl ett intresse för nagellack inte världens mest förtroendeingivande drag hos en miljöanalytiker... Det kanske hjälper om jag kan visa sånna här fina hyllningar till naturen på naglarna? 
 
 
 
 
 
Kanske är det någon som minns att jag senast visade härliga neongula Light of Day från Pipe Dream Polish? Det är alltså basfärgen jag använt här. Sen har jag helt enkelt frihandat små hibiskusblommor. Tror att jag använde Isadora South Beach till dem, och säkert Hey Sailor från China Glaze till det röda. Neonet i bakgrunden dämpades lite med blommönstret på, men jag tycker ändå det blev en väldigt härlig somrig design. Det behöver vi väl nu när kylan kommit på allvar: igår hade jag min fodrade jacka på mig för första gången! 

Kommentarer
Postat av: Bella/sezethenail

Jättefint! Jag ar svårt att släppa sommaren och såna här manikyrer gillar jag fortfarande :)

Svar: Tack! :) Precis, fast jag är å andra sidan aldrig en sån som riktigt följer årstiderna rätt med naglarna. Utom till jul, då är det snö och renar och sånt som gäller!
Honmednaglarna

2014-09-25 @ 09:57:01
URL: http://seizethenail.com
Postat av: Helena

Vilken härlig och glad manikyr!

Svar: Tack! :) Färgglada blommor brukar ha den effekten! ^^
Honmednaglarna

2014-10-13 @ 15:25:43
URL: http://www.lackycorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0