Isadora 194 Jugend Black

God kväll mina vänner!
 
Den här veckan har jag gjort inte mindre än 3 nail arts som jag faktiskt blev riktigt nöjd med. Jag vågar nog ändå påstå att jag har funnit lyckan med att göra nagelkonst igen! Just ikväll blir det ingen nail art i inlägget, men Jugend Black från Isadora som ni ska få se nu använde jag i en blommig nail art jag har på naglarna just nu. 
 
 
 
 
Jag har aldrig tänkt på svart på något annat sätt än just svart, men när jag satt och lackade med Jugend Black upptäckte jag att den hade en väldigt tydlig röd ton. Det framkommer inte när det är helt täckande på naglarna eller i flaskan, men det är väldigt tydligt vid tunna lager. Jag har nog aldrig haft några andra svarta än just riktigt kolsvart. Här finns det också ett subtilt skimmer som inte syns i flaskan, och inte på naglarna när det torkat, men dock syns när man målar. 
 
Annars måste jag säga att Jugend Black är ett exceptionellt svart lack. Väldigt lättlackat (jag älskar Isadoras borste, den är som gjord för mina naglar!), väldigt täckande och torkar vackert glansigt. 2 lager har jag använt, men egentligen var det i princip täckande på 1 lager, det andra tog jag bara för att det var ett par små fläckar där det såg liiite tunt ut när ljuset kom ur en speciell vinkel. 
 
Förresten var det sjukt svårt att fota detta lack, det glänste liksom alldeles fel i det så min stackars gamla kamera kunde inte fokusera och nästan varenda bild blev suddig. Får nog börja fundera på att investera i en ny snart... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0