Dollish Polish Coitus

God eftermiddag! När jag hade Mimosa's Before Mani's förra veckan kände jag mig inte alls speciellt inspirerad till att göra nail art på grund av de där fula bubblorna som blev i lacket. Istället bestämde jag mig för att pröva Coitus från Dollish Polish Big Bang Theory-kollektion. 
 
 
 
 
 
Som ni ser är det ett glitterlack med massvis av mellanstora glitter i blått, rosa och guld, ev. silver också, i en genomskinlig bas. Jag har ett lager på bilderna, så kanske är det inte helt omöjligt att detta skulle kunna gå att få heltäckande? Tror faktiskt jag skulle älska ett par naglar helt täckta av Coitus: dock tror jag inte jag skulle ge mig på det eftersom jag tycker det är rena mardrömmen att ta bort sånna här glitterlack. Man har glitter överallt sen, och så mycket gillar jag inte glitter, tyvärr. :) Det är ett roligt lack att ha dock, och för dem som gillar glitter är nog det här lite av ett måste. Jag tycker Coitus var ganska lättmålat också, krävde inte en massa duttande för att få glittren på plats utan de la sig själva ganska jämnt och fint. :) 
 
Nu har jag en fantastisk nail art på naglarna som får mig att vilja stirra lite dumt på dem hela tiden. Bilder kommer senare i veckan, har swatcher på Depend 041 att visa först samt en annan, ganska ful nail art till den. Men den här är väl värt väntan. Jag kan avslöja att China Glaze Purple Panic, Tart-y for the Party och Orly Pure Porcelain spelar huvudrollerna. ;)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Jag älskar detta lack, så snyggt! :-)

Svar: Ah, det blev en av de otippade favoriterna, trodde jag skulle gilla I'm Not Crazy, My Mother Had Me Tested och Bazinga mest (har inte testat Bazinga än, men den har ju samma sorts stora glitter) men det är nog faktiskt Penny... Penny... Penny... och Coitus :)
Honmednaglarna

2013-05-09 @ 10:47:02
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Tove

Fast du, om du vill testa med att ha det heltäckande så rekommenderar jag att köra Seche Vite under, då brukar lacken lossna i ett stort sjok efter typ en dag.. Utan något som helst jobb! =)

Svar: Åh just det, har jag ju faktiskt hört talas om, kanske borde testa det då! :D
Honmednaglarna

2013-05-10 @ 10:22:49
URL: http://nailme.blogg.se
Postat av: FruVesa

Och vil du vara helt säker med den metoden så smörjer du naglarna med lite olja också innan seche.. =)

Svar: Olja, check. :) Fast det gör jag ändå i princip varje gång innan jag målar ändå. :)
Honmednaglarna

2013-05-11 @ 09:49:34
URL: http://fruvesa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0