Paus

LÅNG bloggpaus. Ber om ursäkt för det, men jag är imponerad över hur min statistik ändå har hållt sig ganska konstant under tiden jag varit borta, tack för att ni fortsätter kika in här! (Vill man inte behöva hålla koll själv kan jag tipsa om bloglovin, då kan ni få ett dagligt mail med vilka av era favoritbloggare som har uppdaterat!).
 
Anyway, man kan väl säga att det har varit lite mycket på sistone, och jag behövde verkligen en paus. Jag vet inte om jag kommer lyckas komma igång nu, kanske i lite mindre skala än tidigare. Jag kan dock lova att jag inte har slutat måla naglarna, och jag har en mängd swatcher och en del nail art att dela med mig av när jag väl kommer igång igen. 
 
Så vad har hänt egentligen? Kort uppdatering, min pojkvän fick sin projektanställning förlängd så vi kunde äntligen börja leta lägenhet, vilket var ett intensivt, känslomässigt jobbigt arbete. Jag har aldrig haft sån ångest som när vi fick två lägenheter hos samma hyresvärd att välja mellan: en 2:a på 64 kvadrat en bit utanför stan, med stor balkong och helt fantastisk utsikt över havet, eller en 2:a på 71 kvadrat på centralt men lugnt läge i stan, som var fräschare än den andra, låg ett par hundra meter från en strand och 50 meter från min pojkväns jobb. I slutändan tog vi den i stan (fast balkongen på den andra vägde tungt kan jag säga) och det känner jag mig nöjd med. Vi flyttar in den 1:a juli, och nu letar vi alltså möbler, vilket är ännu en bit intensivt arbete. 
 
I fredags jobbade jag min allra sista dag på Telenor, vilket var så sjukt skönt och jag känner mig så fri! Nu känner jag mig dock arbetslös igen, haha, så inget gott som inte för något ont med sig, och tvärt om. :) 
 
Det jobbigaste som hände var nog precis när jag sist bloggade, och det var att vi blev tvungna att avliva vår katt Bamse, som varit sjuk till och från i ungefär 1 år. Mina föräldrar tog honom till veterinären på måndagen, eftersom han hade problem med magen om knappt åt nånting alls (och det han åt kom upp igen), och de konstaterade att han bara skulle bli sämre med tiden, vilket vi i och för sig redan visste eftersom det var precis likadant förra året. Men det var verkligen sjukt jobbigt för han var världens bästa katt och det gör mig fortfarande väldigt ledsen när jag tänker på det. Han var så himla snäll och alltid kelig och helt enkelt väldigt speciell. Till och med folk som inte gillar katter gillade Bamse. :) 
 
 
Men det är ju sånt som händer och en av nackdelarna med att ha djur. Hade inte riktigt räknat med att det skulle hålla i sig så länge bara. 
 
Det är väl i alla fall de stora grejerna. Sen är det förstås mycket småsaker, men de minns jag inte ens längre. Nu ska jag iväg och träna, för det har jag inte gjort på flera veckor, och den gula klänningen jag hade tänkt ha igår på min brorsdotters 2-årsdag har blivit för liten! :O 

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag tittar in iaf varje dag...och hoppas på att din tid och ork återvänder.

2013-06-10 @ 17:39:59
URL: http://annkicki.blogspot.com
Postat av: Anki

Glömde beklaga sorgen över kissen, vet hur det känns:( Och grattis till lägenheten!

Svar: Tack, det betyder mycket att ni är kvar trots att jag är borta :)
Honmednaglarna

2013-06-10 @ 17:41:18
URL: http://annkicki.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie/Colour it

Åh beklagar sorgen med er lille söte katt. ♥
Hoppas ändå att livet trots allt går vidare för er och att ni kommer trivas i er nya lägenhet. Lycka till och kram!

Svar: Det går absolut vidare och jag tror att allt kommer bli väldigt bra så småningom :)
Honmednaglarna

2013-06-10 @ 20:01:27
URL: http://www.colourit.se
Postat av: Sussie

Det behövs verkligen paus ibland för att hinna med att leva också! Men när du är klar med pausen så har jag gett dig en Sunshine Award på min blogg, så att du vet :) Beklagar sorgen över katten, jag älskar randiga katter, han såg väldigt mycket ut som en katt jag hade när jag var liten. Men så roligt att ni har fått lägenhet! Kommer det bli lika fina nagellackshyllor i den lägenheten också? :)

Svar: Ah, och för att tycka det är roligt att blogga, ibland blir det nästan lite tvångstankar över bloggandet för mig. :) Åh vad roligt, det ska jag sätta mig och svara på snart! Ah, han var en riktig mys-katt i alla fall, det är tur att vi har två katter till så det inte blir fullt så påtagligt att han är borta. Haha jadå, nagelhyllorna ska upp där också. Kanske till och med blir en extra hylla snart, för nu är de sex jag har snart fulla igen.. xD
Honmednaglarna

2013-06-13 @ 16:42:03
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: Shortylegsbeauty

Hejsan!
Hittade din blogg idag tack vare Gelic´ Nail Art :)
Du har en jättehärlig blogg, har tittat genom många av dina tidigare inlägg :)
Jag kommer definitivt att följa med din blogg.. skall lägga till den i min blogroll och jag följer dig via bloglovin :)
Jag beklagar sorgen över Bamse :'( Jag och min fästman har en katt vid namn Kimi och jag fasar för den dagen då vi int har honom mer :(
Grattis till att ha hittat en lägenhet och lycka till med flyttandet :)
Kram
xx

Svar: Tack, det värmer verkligen! :) Ja, det är verkligen inte lätt att tvingas skiljas från de där underbara små djuren. Man kanske skulle skaffa en papegoja eller någonting, de ska ju kunna bli upp till 50 år gamla! :)
Honmednaglarna

2013-06-13 @ 23:47:43
URL: http://shortylegsbeauty.blogspot.com
Postat av: Annefia

Åh så sorgligt! Jag har förlorat fem katter (pga ålder & sjukdom) dom senaste åren så jag vet hur smärtsamt det är.

Svar: Ah, det är jäklar inte roligt, de blir ju verkligen som en del av familjen :(
Honmednaglarna

2013-06-20 @ 17:35:01
URL: http://blogg.fialand.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0