Isadora 750 Polar Nights

Det här nagellacket bar jag i helgen. Ni har säkert redan sett det på ett antal andra nagelbloggar för jag är ganska sen med att visa det. När jag såg Isadoras höst- och vinterkollektioner detta året (eller ja, 2012 då) kände jag mig inte alls sugen på något av lacken från början faktiskt. Men sen såg jag swatch efter swatch av detta vackra Polar Nights och då var jag ändå tvungen att köpa det. Så här kommer mina bilder!
 
 
 
 
 
Blå bas och massa glitter var det här! Sen en hel del silverhexagoner finns också med i detta vackra nagellack. Formulan var faktiskt också oförskämt bra. Lätt att lacka med (jag har inte städat nagelbanden minsta lilla här!), täcker på två lager och torkar snabbt! Glittret fördelar sig snyggt också. Jag måste säga att Isadora har bara kommit starkare och starkare varje år. För några år sedan klagade jag mycket på torktiden på Isadoras lack: jag fick alltid lakansmärken i nagellacket om jag lackade på kvällen för att det inte torkade ordentligt, men det har jag inte upplevt på väldigt länge. Bra jobbat Isadora! Kul att se att ett svenskt märke leverar så starkt! 
 
Varning dock för de där silverhexagonerna! Det är kämpigt att få väck dem när man ska ta bort nagellacket.. Dip-in-burk rår inte alls på dem, och jag stod och gnuggade ett bra tag med en bomullspads och Ciens nagellacksremover. Helt hopplöst, vissa fick jag skrapa bort med nageln. Kanske två lager underlack först hade hjälpt? 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Det är så vackert Polar Nights. Jag har det också.
Jag fick köra foliemetoden för att få bort det, då gick det lätt.

Svar: Jag är lite för snål med remover för att vilja köra på foliemetoden.. Dessutom känns mer produktivt att stå och gnugga med en bomullspad istället för att sitta och vääääänta med fingrarna i foliepaket ;) Undra egentligen vilket som är mest skonsamt för naglarna.. Känns ju inte speciellt skonsamt att GNUGGA in naglarna med remover, haha :)
Honmednaglarna

2013-01-09 @ 08:56:30
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: Fröken Nilsson

Köpte på mig en backup för detta gillar jag verkligen :)

Svar: Om det inte hade varit för att jag hittills i princip aldrig har gjort slut på en flaska nagellack så hade nog jag med gjort det. Men jag resonerar lite som så att det säkert kommer något annat som är ännu mer fantastiskt (eller åtminstone lika fantastiskt) i framtiden, och då vill jag ju ha råd och plats för det också :)
Honmednaglarna

2013-01-09 @ 09:05:07
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.se
Postat av: PSFLove

Det första jag gjorde när jag fick ett mail från isadora om att en ny kollektion kommit ut och såg bilden på det här nagellacket i höstas var att köpa det och lacka om till det! Jag älskar det sjukt mkt och det är ett av mina favvo lack! =)

Svar: Det är fantastiskt fint, verkligen perfekt om man vill ha fina naglar men inte ha så mkt tid att lägga ner på det hela. Jag vet inte om det passar så bra till nail art, vilket ju faktiskt är det jag sysslar mest med, för jag prövade aldrig med det. Tyckte det gjorde sig bäst på egen hand :)
Honmednaglarna

2013-01-09 @ 21:07:41
URL: http://www.youtube.com/PSFLove
Postat av: Sara / Prettypolish

Vackert lack! Jag brukar också ha problem med glitterhexagoner, de försvinner ju inte! Brukar få dra bort dem med en pincett.. :P

Svar: Jag har faktiskt aldrig prövat något annat lack med just hexagoner i, så jag blev helt paff över hur sjukt svårt det var att få bort dem, det var precis som om de sög fast i nageln på något vis. Men pincett ska jag pröva med nästa gång!
Honmednaglarna

2013-01-12 @ 15:38:02
URL: http://prettypolish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0