China Glaze Kalahari Kiss

Tänka sig, nu har jag äntligen lyckats lista ut hur man lägger till text i bilder. Det är något krångligare än jag är van vid, men faktiskt så gick det direkt i Mac:s bildvisningsprogram "Förhandsvisning". Här har jag suttit och försökt klura ut GIMP, som jag till slut laddade ner, och så hade jag inte ens behövt det. Dock blev bildtexterna lite mindre, men det tror jag inte det är nägon annan än jag som bryr mig om. :) Så nu ska jag minsann komma igång med bloggandet igen. Har även gått ner till 75% på jobbet också, så chansen att jag lyckas ta bilder i dagsljus är väl lite bättre nu, speciellt eftersom det blir ljusare och ljusare om dagarna också. Jag har i alla fall rätt många inlägg på lager, men vi börjar i kronologisk ordning, med en swatch jag tog innan jul. 
 
 
 
 
 
 
Det här är alltså China Glaze Kalahari Kiss från China Glazes höstkollektion On Safari. Inte speciellt juligt, men trots det gjorde jag en julmanikyr med detta lacket som basfärg. Den kommer ni få se imorgon (kan jag nästan lova...).
 
Jag minns faktiskt inte hur många lager jag hade, men jag tror det var två. Bra formula i alla fall, lättmålad. Kände inte ens behovet av att städa nagelbanden efter mig. Börjar bli bättre och bättre på att hålla mig på bara naglarna faktiskt. Händer fortfarande att man stöter på nagellack med hemsk formula som gör det helt omöjligt, men för det mesta går det faktiskt ganska bra nu.
 
Eller vad säger ni? Är ni själva bra på att hålla er borta från nagelbanden med nagellacket, eller måste ni också "städa" med aceton/remover efter lackning? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0