Prata naglar i Radio Blekinge

Idag hände något sinnessjukt. :) Roligt och läskigt på samma gång. Precis när jag stigit upp i förmiddags (ska jobba kvällen idag och det var svårt att inte ligga och dra sig) ringde min telefon med ett nummer jag inte kände igen. När jag svarar är det Radio Blekinge som har fått nys om att jag ska hålla en studiecirkel i nail art (ni minns det där jag skrev om i våras och höstas att jag skulle hålla på Medborgarskolan? I höstas blev det inget av för det var för få anmälda, så vi gör ett försök igen med färre kurstillfällen om ett par veckor) och undrar om inte jag kan vara med i deras morgonprogram och prata lite om naglar och nagelkonst. Jag blev helt överrumplad men tackade så klart ja. Så redan på måndag kl 7 ska jag tydligen bli lokalkändis i radio. Jag har redan börjat fundera på vad jag ska ha för naglar och blivit lite nervös. Jag som aldrig blir nervös för någonting. Nästan i alla fall. Sjukt kul är det i alla fall och jag älskar när man får chansen att göra reklam för nail art! Blir alltid så glad när jag ser folk som har mer än en färg på naglarna. ^^
 
Vad skulle ni prata om ifall ni fick prata om naglar i radio? 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Men guuuuud så kul!! Kan du inte lägga ut en länk sedan så vi får lyssna på det? Snälla?
Ja du vad ska man prata om, kanske att man inte ska vara för rädd att prova på, att börja enkelt och sedan prova svårare saker. Ta inspiration av bilder/bloggar man ser på nätet.
Lycka till! Gläds med dig! :-D

Svar: Tack! :D Absolut kommer jag lägga ut en länk sen, så länge jag inte säger något helt galet då förstås.. xD Ah, det där är bra saker, jag vill ju uppmuntra folk att våga prova. :)
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 13:25:39
URL: http://www.colourit.se/
Postat av: Nageldraken

Vad kul! Jag tycker att du ska prata lite om de gällande trenderna i nagellack och vad du tycker om dem och kanske tipsa om enkel nail art som klistermärken mm. Kanske också lite tips om var man kan köpa material (eBay!).

Lycka till! Jag säger som Ann-Sofie - lägg gärna upp en länk så vi kan lyssna!

Svar: Länk kommer absolut. :):) Jag har lite svårt för att hänga med i trenderna kring nagellack, jag kör själv mest på det jag gillar. Men en stor trend skulle väl egentligen vara att t.ex. franka och göra nail art, eller är jag fel ute nu? :) Det finns ju trender bland oss nagellacksnördar, sen finns det ju trender bland "vanligt" folk.. x)
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 14:16:45
URL: http://nageldraken.wordpress.com
Postat av: Sarah

Var bor du? Kommer från Blekinge, så jag blir ju värsta nyfiken här.

Svar: Jag bor strax utanför Karlskrona, var kommer du själv ifrån? :)
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 16:44:57
URL: http://www.owlsandpolish.blogspot.com
Postat av: Lela

Jisses vad spännande! Både radion och det där med studiecirekln (hade jag helt missat). Är det direktsändning? Sju på måndag morgon kan bli knepigt men jag ska försöka lyssna:)

Svar: Jag har nog inte skrivit något om studiecirkeln sen i oktober eller något sånt tror jag.. Har helt enkelt inte tänkt på den sen dess nästan. :) Fick veta idag att det än så länge är 2 anmälda, skulle verkligen vara kanonkul om den kom igång den här gången. Fast jag är lite nervös också att de ska vänta sig mer än vad jag faktiskt kan. Jag är ju ändå bara en hobby-fixare och inte proffs på något vis. :)
Yes, direktsänt är det, kl 7 som sagt. Supernervöst, haha, men sjukt spännande ja. Ger förhoppningsvis folk lite inspiration till att pröva själva. ^^
Det lär ju finnas att höra på nätet i efterhand sen, lovar att länka då. :)
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 19:24:22
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Nageldraken

Jo, frankande och nail art är ju definitivt något som kommer mer och mer. Och så tänkte jag på alla indielack, som ju egentligen är en förlängning av trenden att göra lack själv. Tänker man på vanliga lack så är väl det senaste det där med matt glitter (som OPIs Liquid Sand och Zoyas Pixie Dust).

Svar: Ah just det, indie är det man brukar kalla alla de "hemmagjorda" märkena :) Ah, precis, men då är jag ju ändå med lite på noterna ^^
Honmednaglarna

2013-02-15 @ 23:04:50
URL: http://www.nageldraken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0