Heart Sketches

För lite sen hittade jag en alla hjärtans-design i orange och lite andra färger än just rosa och rött som annars är det vanligare när det rör just alla hjärtans dag. Jag gillade den verkligen och bestämde mig för att försöka kopiera den i andra färger. Min blev inte lika bra, men här kommer den i alla fall. Originalet hittar ni här
 
 
 
Det är alltså egentligen bara en massa små streck i olika längder som så småningom blir hjärtan om man lyckas få till det. Det är svårare än det ser ut måste jag medge, och jag tror det hade varit lättare med mer heltäckande och lättflytande akrylfärger. Jag använde Soft Pink, Soft Green och White från Kiss för att göra hjärtanen, och de var lite för sega för att det skulle gå riktigt lätt. Tunnade ut dem med lite Seche Restore men det var fortfarande inte helt enkelt. 
 
Man ser i alla fall att ett par av dem ska föreställa hjärtan... xD Basfärgen är förresten Depend 352 som swatchades i förra inlägget. Här tycker jag nyansen stämmer bättre överens än på swatch-inlägget förresten..

Kommentarer
Postat av: Sleepy Elin

Jag tycker det blev jättesnyggt! Om jag inte haft så små och rundade naglar hade jag absolut testat själv :)

Svar: Så hemskt små och rundade naglar har du ju inte? :) Jag tycker du ska pröva! :D
Honmednaglarna

2013-02-13 @ 10:39:28
Postat av: Lela

Tycker inte att det ser speciellt lätt ut alls... Kollade in originalet och gillade ditt färgval bättre. Motivet poppade mer ovanpå det blåa.

Svar: Okej, tack! :) Konturerna i mina färger blev lite för oskarpa, är kanske därför jag gillar hennes variant bättre: trots att färgerna i sig är väldigt lika och har samma sorts nyans är linjerna skarpare. :P
Honmednaglarna

2013-02-13 @ 19:46:23
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Sussie

Åh, det var jättesnyggt! Jag gillar verkligen att det ser lite diffust ut, med inte för täckande färger, och att det ser just skissat ut, riktigt fint!

Svar: Okej, tack! :D
Honmednaglarna

2013-02-13 @ 23:12:29
URL: http://fastnaglad.blogg.se
Postat av: kalle

tycker lätt dina var snyggare än originalet..

Svar: Tack älskling! :) fast jag håller fortfarande inte med.. :P
Honmednaglarna

2013-02-18 @ 22:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0