Mini Mani Month 4:e december

De senaste dagarna har jag börjat morgonen med att föra krig mot de äckliga små bananflugor som bestämt sig för att flytta in hos oss och faktiskt har bott här ett bra tag (en månad? två?) utan att vi har lyckats bli av med dem. Jag har ställt ut små koppar med rödvin och vinäger i köket och vardagsrummet, och visst har ett stort antal gått sitt öde till mötes i dem, men de tar fasen aldrig slut. Inte verkar det heller hjälpa att jag tömmer kompostpåsen minst varannan dag, eller att jag häller kokande vatten i diskhon med jämna mellanrum. Det borde hjälpa, jag läste faktiskt på om bananflugor, och det ska ta 7 dagar för dem att utvecklas från ägg till larv till faktisk fluga. Så visst borde min krigföring hjälpa? På sistone har jag upptäckt att ett väldigt effektivt sätt att ha ihjäl dem är att med blöta händer klämma ihjäl dem mot köksfönstret när de kryper omkring där, av någon anledning hinner de inte undan lika snabbt där, och blöta händer gör att de inte kan flyga iväg om man rätt inte skulle lyckas ha ihjäl dem på första försöket. Hoppas inte jag äcklar någon alldeles förfärligt nu förresten, jag har en lite morbid besatthet av att döda just bananflugor. Ber om ursäkt för det! 
 
Men nu till dagens lucka i alla fall! 
 
 
 
När jag öppnade lucka 4 idag tänkte jag att det var ju ett intressant lack! Sen när jag plockade upp det upptäckte jag att det inte alls var ett nagellack utan löst glitter i hexagonform. Guldigt, rosa och rött kan jag urskilja. Jag har faktiskt inget hexagonformat glitter sedan innan, och har tänkt köpa det ett bra tag, så detta var ju trevligt! :) Lite minus dock att färgerna är blandade, jag kommer antagligen helst vilja använda det till "glitter placement", alltså att placera ut glitterbitarna i mönster för hand. Miss Mistletoe har de förresten döpt den här blandningen till. :) 

Kommentarer
Postat av: Carolina S Malm

Hej!
Det va riktigt fint nagellack. Vart har du hittat kalendern?

Svar: Jag köpte kalendern på eleven.se, men tror den är slut där nu. Senast jag kollade fanns den dock på asos.com :)
Honmednaglarna

2013-12-04 @ 11:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0