Tiger Lily

Förra veckan gjorde jag en väldigt färgglad nail art med en ganska vågad färgkombination om jag får säga det själv. Inspirationen kommer från Sara på Nails by S: hon är utbildad nagelterapeut och gör naglar i gelé, men jag tänkte att vafan, jag kan väl pröva att göra en sån design med bara nagellack, och så här blev det. 
 
 
 
 
Jag blev faktiskt väldigt nöjd med det här, det blev precis lagom uppseendeväckande. ;) Det är enkelt att göra också, så pröva gärna om ni gillar det! 
 
Jag började med en bas i China Glaze Riveting och bestämde att jag ville ha neongrönt till det. Eftersom Riveting är ganska mörk kändes det som att jag behövde grunda med vitt innan jag la på I'm With the Lifeguard, så jag svampade på lite vit akrylfärg. När det hade torkat svampade jag på I'm With the Lifeguard, men var ändå inte helt nöjd så la även på Running in Circles för att få det lite mörkare. Där har ni grunden, sen tog jag min svarta nail art liner från Depend och målade strecken lite random hur som över naglarna, och satte dit prickar med svart akrylfärg och dotting tools (eftersom jag tycker det är svårt att göra jämna prickar med nail art liners), och sen var det färdigt! Väldigt snabbt och enkelt, även om det kanske låter meckigt att grunda med vit akrylfärg och så. Akrylfärg torkar fantastiskt snabbt dock, så jag rekommenderar det om man vill använda ett skirt, ljust lack på en mörk bakgrund. :) 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Suveränt, så himla snyggt och läckert!

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2013-04-08 @ 10:02:08
URL: http://www.colourit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0