China Glaze Purr-fect Plum

Som utlovat kommer här ett par swatch-bilder på China Glaze Purr-fect Plum från årets höstkollektion On Safari. Något hände dock med finishen när jag rengjorde nagelbanden; tror jag lyckades få remover på dem så att naglarna har fått lite matta och konstiga fläckar, egentligen är finishen alldeles glossy och fin.
 
 
 
 
 
Färgen stämmer bäst överens på de första bilderna, men jag skulle vilja säga att det är ännu mer lilatonat i verklighten.
 
Egentligen är jag inget stort fan av sånna här dämpade höst-nyanser, men det här gillar jag verkligen. Det känns inte som någon jättespeciell färg, men den är ändå väldigt vacker och jag har faktiskt ingen som liknar det ens lite. Formulan på det här nagellacket är helt kanon. Om man målar noggrant kan man klara sig med ett lager: jag fick ha två för jag var lite slarvig, men det är precis lagom tjockt. Bra torktid och snygg finish också (innan jag kladdade till det alltså).
 
Det här nagellacket måste ni nästan lägga till på önskelistan. :)

Kommentarer
Postat av: Netty ♥

Din blogg är verkligen inspirerande! Den får mig att tänka om innan jag sätter tänderna i naglarna. Tror aldrig jag har skött mina naglar så bra som jag gör nu sen jag hittade din blogg :) <3

Svar: Åh tack, sånt här gör mig så glad! Det är underbart att kunna inspirera folk! :D
Honmednaglarna

2012-09-13 @ 17:55:19
URL: http://www.nattstad.se/nettys

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0