China Glaze I'm Not Lion

Jag har faktiskt gått med helt naturella naglar nu ända sen i fredags, skulle målat dem både igår och idag, men har helt enkelt inte hunnit med. Igår vad jag hos en gammal barndomskompis och fixade hennes naglar med ett av de nya lacken från China Glazes höstkollektion On Safari: här får ni glittrande I'm Not Lion.
 
 
 
I'm Not Lion är fullkomligt proppfullt med glitter i en genomskinlig bas. Det är mestadels blekt guldfärgat, men glittret skimrar förstås i alla möjliga färger. På dessa bilder har jag använt 3 lager och det är som ni ser helt täckande, och jag tror till och med man hade kunnat komma undan med bara 2 lager också. Bra formula, torkar snabbt, men torkar dock till en matt finish, så ett överlack behövs absolut om ni vill få största möjliga glam- och glittereffekt. Här har vi inget överlack på, men i nästa inlägg där ni får se designen syns glittrandet bättre. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Vad använder du för borttagningsmedel till såna här lack? Köpte ett snyggt glittrigt lack på gina tricot och jag fick nästan fila bort lacket, satt hopplöst hårt.. den remover jag har tog bort det färgade lacket jag hade under men glittret satt kvar på nageln..

Svar: Haha, jag håller med dig, glitterlack är hopplösa! Jag brukar använda Depends dip in remover, det är som en liten burk med en svamp som man doppar fingrarna i. Det funkar kanonbra på alla sorters lack, även glitter. Den är ganska dryg också, och man kan fylla på/byta remover när den börjar fungera dåligt.
Jag har också sett många som brukar dränka in en bomullsrondell i remover och trycka den mot nageln en stund så att det löser upp nagellacket. En del virar till och med lite folie runt så att det får sitta ett par minuter. Aldrig prövat denna metod själv eftersom jag tycker dip in removern funkar så bra. :) 59 kr brukar den kosta på Kicks/Åhléns/H&M och andra butiker som säljer Depends sortiment.
Honmednaglarna

2012-09-17 @ 17:10:35
URL: http://photosbysarak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0