OPI Black Spotted

Här kommer så det mycket omtalade Black Spotted från OPI. Detta nagellack släpptes tillsammans med Amazing Spiderman-kollektionen, som en limited edition och säljs endast på franska Sephora. Att få tag på det i Sverige är därför praktiskt taget omöjligt (jag har i alla fall inte sett det) och på eBay har priserna legat på som minst 35 dollar (ca 250 kr) +frakt. Det dyraste jag har sett låg på över 60 dollar, alltså över 400 svenska kronor. Här hittar ni en intressant artikel.
 
Därför var vi ett gäng i en nagellacksgrupp på Facebook som gick ihop och beställde lack tillsammans från Sephoras hemsida. Frakten var nämligen snordyr på hela 25 euro, och verkligen INTE värt det. Stackars Anna som fixade beställningen har fått stå ut med både det ena och det andra problemet med denna beställning, och när lacken äntligen kom hade ett par flaskor gått sönder eftersom Sephora packar som jäkla krattor (seriöst, beställ INTE nagellack från Sephora, det är ett under om de klarar sig hela vägen till Sverige oskadda). I onsdags kom äntligen nya lack och idag fick jag mina på posten.
 
Här kommer i alla fall swatchen. Jag har använt China Glaze Sun-Kissed och Riveting som baslack.
 
 
 
 
 
 
Det här är som sagt ett svart effektlack, som påminner en hel del om crackle-lacken som var så poppis för några år sen, men som de flesta av oss (inte minst jag) nog har tröttnat en hel del på. Istället för att spricka upp och bilda, ja, sprickor, bildar Black Spotted istället en effekt som liknar olja på vatten. Jag är inte något jättefan av effektlack, men det här är jag verkligen superglad att jag fick tag i, för det är sjukt snyggt.
 
Och vet ni vad? Jag beställde faktiskt tre stycken, så två kommer att komma upp på Tradera inom kort för den som blivit sugen på ett eget exemplar!

Förresten, för dig som eventuellt får tag i det här lacket: det står att man ska använda ett VÄLDIGT TUNT lager i instruktionerna, och då menar de verkligen ett VÄLDIGT VÄLDIGT TUNT lager. Jag började med ett normaltunt på tumnageln, och då spricker det inte så mycket. På höger hand (näst sista bilden) skrapade jag av nästan allt lack från penseln och då blev det snyggast effekt och sprack bäst. Misstänker alltså att det här nagellacket kommer vara nästan för evigt, eftersom man använder så lite varje gång...

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt som tusan! Å tack för omnämnandet, sötnos!

Svar: Tack själv! Du förtjänar ett hedersomnämnande! :D
Honmednaglarna

2012-10-06 @ 13:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0