Cheongsam

Idag visar jag er en manikyr som är inspirerad av en cheongsam, ni vet en sån där kinesisk klänning med fantastiskt mönster och krage (googla:). När jag kom hem från jobbet häromdan hade min sambo haft en av sina klasskamrater på besök. Min sambo pluggar juridik tillsammans med ett gäng internationella studenter. De kommer från Kina, Iran, Ryssland osv. När jag kom hem hängde en sån där vacker cheongsam på en av köksstolarna. Hans klasskompis Shuang, som är från Kina, hade helt sonika gett bort den till mig, eftersom hon själv inte kunde ha den längre. Jag blev superglad! Extra glad eftersom den faktiskt passade perfekt. :) Så klart ville jag försöka ge mig på att göra en manikyr med ett liknande mönster...





Jag får väl säga att mönstret på naglarna inte blev det minsta likt det på klänningen. Är ett ganska knepigt mönster att försöka kopiera. Men naglarna blev väl helt okej ändå. Inte det snyggaste jag gjort, men inte det fulaste heller. Vi får se hur länge det hänger med: jag köpte några nya nagellack från Isadoras senaste kollektion igår, och jag är jävligt sugen på att pröva dem...

Ni ska få en snabb genomgång av färgerna på denna designen också. Basen är förstås Wocka Wocka från OPI, som jag swatchade häromdan. Om ni tycker att den röda bakgrunden är lite ojämn så beror det på att jag har använt ett ljusare rött nagellack, min two-way penna från Rio, och målat lite blommönster på också, innan jag drog på med guldmönstret i nr 1061 från Depend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0