Trinket

Det var en utmaning att komma på en design till Peggy Sages Mystic Violine, speciellt eftersom jag var hemma hos mina föräldrar igen och bara hade slängt ner ett par lack på måfå i väskan. Tycker ändå resultatet blev helt okej.





Jag använde en grå från Orly, Mirror Mirror till att måla lite random fält över naglarna. Sedan målade jag på samma sätt ett par random streck i vitt, från Rio. Sen var det dags för sista touchen med lite löst grönt glitter. Det var lite av en utmaning att få på det faktiskt. Målade först genomskinligt lack på de ställen på nageln där jag ville ha glittret, sedan doppade jag en vanlig pensel i glitter och la det på det genomskinliga lacket. Tyckte inte effekten blev så stor efter ett lager glitter, så jag la på ett till. Resultatet blev en ganska räfflig och tjock, ojämn nagelyta, men det syns ju inte på långt håll, så det var helt okej i alla fall. :)

Men. Jag kan ju säga att löst glitter inte direkt är någon picknick när det blir dags att ta bort lacket. Inte ens min dip-in remover biter på det här - den funkar ju annars väldigt bra på glitterlack. Så varning för er som vill använda löst glitter: var beredda på att jobba hårt för att få bort det. ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tycker att du är jättesnäll som säger så :)

Jag kommer fråga dej! absolut!

2012-03-14 @ 09:42:59
URL: http://laalaa.devote.se
Postat av: Amanda

heeeii c:

Jag undrar hur man kan få längre och starkare naglar? jag är nagelbitare och pillar på naglarna men kan inte sluta. Har du nåt hjälp? c:

2012-03-15 @ 08:56:42
URL: http://laalaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0