Check(ered) Me Out

Kanske lite långsökt titel, men det var det bästa jag kunde komma på just nu. :)

Den här designen tyckte jag faktiskt blev oförskämt häftig. Från början tänkte jag mig att det skulle bli något i stil med golf-rutigt, som jag inte alls gillar egentligen, i alla fall inte på kläder. I slutändan ser man inte riktigt att det var det jag siktade på, utan det liknar mer något kalejdoskopiskt, färgat glasfönster-aktigt. Fast det är okej. :) Jag gillar att gränsen mellan de olika färgerna är otydlig och ser lite suddig ut.







Basfärgen är Polish Me Happy från förra inlägget. Den syns inte så väl här, eftersom jag täckt nästa hela naglarna med annat lack. Jag har använt två ganska lika färger när jag gjort rutorna, ett ljusgult och ett ljusgrönt two way-lack från Sure Promise. Det är därför det har blivit den där suddiga effekten också, det ser ut som att det är samma färg men olika skuggning typ. Plus att jag har lagt två lager lack på rutorna, och på vissa ställen ute i kanterna har det andra lagret inte täckt ända ut i kanten. Därav den suddiga linjen. Det var så klart inte meningen att göra så, men jag tycker effekten av det hela blev riktigt cool. Alltså ska man inte vara perfektionist när det kommer till att måla naglarna. ;)

Sen har jag lagt tunna blå linjer rakt igenom rutorna, och alltså gjort ett blått nät/rutmönster över det hela. Där har jag använt min blå two way från Rio.

Det här är en design som är ganska lätt att göra, men kräver viss tid och tålamod. Ha alltså inte bråttom om du bestämmer dig för att ge dig på den. :)

Missa förresten inte mina Tradera-auktioner där jag nu säljer ut lite lack som jag inte använder. Kanske finns det något du skulle gilla där?

Kommentarer
Postat av: Carro Naglar

Riktigt snygga! :)



sv: Tack för tipsen :) Själv har jag främst handlat från transdesign eller svenska internetsidor.

Säljaren som du köpte från verkar vara bra, men ska komma ihåg att be dem packa extra väl. Har bara en sista fråga ;) Det stod att man fick välja 12 lack, skriver man då in Quantity: 1 och sedan skriver man vilka tolv lack man vill ha i ett meddelande till säljaren eller skriver man 12 från början? :)

2012-03-22 @ 12:01:34
URL: http://www.naglar.devote.se
Postat av: Nail Nerd

Well those are just perfect, point blank. Gorgeous, you did such an amazing job and I love the colors!

2012-03-23 @ 00:14:15
URL: http://nailnerd.com
Postat av: Carro Naglar

sv: Tycker det har fungerat väldigt bra, snabb leverans och framförallt billigt. Om ett paket skulle fastna i tullen någon gång har jag antagligen ändå tjänat på köpet ändå när jag köpt flera gånger :)

Okej, tack för hjälpen! Nu är det bara lite mer pengar som saknas, sen slår jag nog till :)

2012-03-24 @ 22:48:00
URL: http://www.naglar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0