Strawberry

Här kommer nu slutligen lite bättre bilder på jordgubbsnaglarna jag har haft nu över midsommar. Jag har främst utgått från ett par bilder jag hittade på YanNails blogg, men gjorde inte riktigt likadant. Tror egentligen att det här är en ganska vanlig design så här på sommaren. :)
 
 
 
Det blev inte riktigt så fint som jag hade hoppats: framförallt är det nog snyggare på kortare och mer runda naglar än mina, men hade nog velat använda akrylfärger till detta. Men vad gör man i flyttkaoset (tänker skylla all eventuell inaktivitet här på flyttkaos de kommande veckorna, bara så ni vet). Jag har i alla fall fått massvis med komplimanger för dessa, så jag antar att de inte var helt förfärliga ändå.
 
Jag har i alla fall använt Hey Sailor som bas, så klart, och till de gröna bladen använde jag ytterligare ett av sommarrea-fynden: China Glaze Starboard. För att det inte skulle se så platt ut la jag på lite grönt glitter på bladen och sedan gjorde jag gula prickar med H&M:s Lemon Tree.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0